Ask Startet 18.Februar.2014 Del på Facebook Startet 18.Februar.2014 Hei Sjå link: http://seilmagasinet.no/id/40835 Eg tingar Seilmagasinet, enn så lenge, men byrjar å bli lei av å betala for å bla forbi klubbstoff. Klubbar på andre kantar av landet/ klubbar eg ikkje er medlem i interesserar lite. Kva synest andre? Ask Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 Egentlig ikke.. synes det er greit å få litt innsyn i hva som skjer rundt om i landet.. Det er no på slutten og, så det kan umulig være noe særlig problem. Trenger ikke bla forbi noe, bare slutt å lese når første klubbside kommer.. er slutt da uanset.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Bergen Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 Enig med SuperGnisten. Interessant å lese hva som foregår i klubbene, både de lokale samt øvrige deler av landet. Klarer fint et par nye klubber/sider jeg i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 Syns det er helt topp med klubbsider! Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Framtia Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 Jeg leser også disse sidene, men det er jo dessverre bare noen få større foreninger som går igjen. Jeg regner med de betaler litt for å bruke dette som klubblad?. Hadde vært morsomt med innsikt i hva som rører seg i andre klubber i distriktene, spesielt mhp sosiale aktiviteter, regattaer osv. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sun Flyer Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 Det er vel sånn at seilas er for oslofiffen mens seilmagasinet er for grasrota ute i distriktet. Så kanskje du burde melde deg inn i KNS, Ask? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Allan E Svart 18.Februar.2014 Del på Facebook Svart 18.Februar.2014 Klubbene får eller fikk penger for å legge inn sitt. Mener at det var litt for det de produserte av artikler og reklamen. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Enig med deg Ask. Jeg er hverken med i en seilklubb eller ønsker å bli medlem av en (i alle fall inntil videre) og har lite interresse av klubbstoffet i Seilmagasinet. Er med i nok av andre klubber og organisasjoner fra før, klarer ikke følge med på alt med dem heller og kjenner heller ikke behov for det. Tror at som båtblader flest har nok Seilmagasinet et behov for å dekke et bredt marked. Har fulgt med diverse blader for diverse interessefelt opp gjennom årene. Det kan virke som at de bladene som overlever er de som dekker bredest målgruppe. Dessverre. Selv synes jeg f.eks. mer dedikerte blader for et felt ofte er langt mer interessant enn blader som bare pirker så vidt i overflaten av et emne, for å også å kunne bruke spalteplass på totalt uinteressante ting. For min del synes jeg PBO er det bladet som fenger mest, der går de mer i dybden på ting uten for mye vas Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Enig med Ask. Har slutta å kjøpe bladet. Også for min del blir det oftare og oftare engelske båtblad. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Det er vel også det bladet som har mest om regattaer rundt om i hele landet. Det er også en god del on hva de yngste driver på med. De er framtidens konkuranseseilere. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Seilas har jeg helt sluttet å kjøpe. Bare tester av store og dyre nye båter, i tillegg til regattaresultater. Seilmagasinet har litt mer stoff for de som allerede har båt, men også her er det dessverre ganske mye regattaresultater og klubbstoff fra Østlandet. For oss som har båt og ikke bor på Østlandet er det helt uinteressant med blader fullstappet av tester av 2014-båtmodeller og resultater fra Bærum seilforening. Practical Boat Owner er det beste bladet. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Enzo Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 (redigert) Abbonerte på både Seilas og seilmagasinet i flere år men pågrunn av stor del regattastoff bl.a så droppet jeg abbonementet. Dog skal det sies at jeg har fått 6mnd gratis seilas igjen da jeg registrerte VHF men de har kun klart å levere ett (1) blad på 6mnd og når det kommer så få blader så kan man vel heller lese det hos tannlegen Bluewater og middelhavsseilerne er de eneste to magasinene jeg har ment har vært verdt kronene de siste årene Redigert 19.Februar.2014 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 19.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Det er vel sånn at seilas er for oslofiffen mens seilmagasinet er for grasrota ute i distriktet. Så kanskje du burde melde deg inn i KNS, Ask? He he. Du kjenner meg betre enn som så, Fun Spyer:-) Seilas er så navlebeskuande, på indre Oslofjorden, at det har eg slutta å lesa for mange år sidan. Eg trur faktisk ikkje det er mange regattaer i verda som ikkje er stad x "sitt svar på Færder`n". Når barskapløysinga i salongbordet er eit viktig kriterie i ein båttest, ja så seier det det meste. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Februar.2014 Del på Facebook Svart 19.Februar.2014 Jeg synes det er helt OK at klubbene får en slik anledning til å ha medlemsider. er det dessverre ganske mye regattaresultater og klubbstoff fra Østlandet. Du skal ikke se bort fra at de fleste nordmenn bor på Østlandet. Du kan like det eller ikke, med slik er det. Og, sist jeg kjente etter, lå hverken Askøy, Bergen, Bodø eller Åsane på Østlandet. Det skulle tatt seg ut. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 nå kommer det tre foreninger til: http://seilmagasinet.no/id/40835 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kiekhaefer Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Jeg synes det er helt OK at klubbene får en slik anledning til å ha medlemsider. Du skal ikke se bort fra at de fleste nordmenn bor på Østlandet. Du kan like det eller ikke, med slik er det. Og, sist jeg kjente etter, lå hverken Askøy, Bergen, Bodø eller Åsane på Østlandet. Det skulle tatt seg ut. Tja, det bor ca 3 mil nordmenn andre steder en på Østlandet, så å si at de fleste bor på Østlandet er vel litt drøyt. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Det bor 2.8 mill mennesker i Østlandsfylkene ifølge SSB. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 I Østlandsfylkene så blir faktisk Oppland fylke medregnet, og de grenser faktisk til M&R samt Sør Trøndelag. Jeg regner ikke Oppland som det sentrale østlandet akkurat. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Du endrer reglene etter at kampen er igang. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Kva synest andre? Siden det nærmest er det eneste sportsstoffet jeg interesserer meg for synes jeg det er helt topp, når det gjelder alle sportssidene i ymse aviser, tv-sport og egentlig all annen sports-drit som jeg får stappa ned i halsen hver dag ... not so much ... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Det kjem eit gratis blad frå både Båt- og seilmagasinet cirka ein gong i året. Blir aldri til at eg les det. Det står nesten aldri noko som er spesielt interessant å lesa i dei blada. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Popeye70 Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 I Østlandsfylkene så blir faktisk Oppland fylke medregnet, og de grenser faktisk til M&R samt Sør Trøndelag. Jeg regner ikke Oppland som det sentrale østlandet akkurat. På radioen (NRK P1) i dag sa de at det i Oslo og Akershus nå bor over 1,2 millioner. Her er nok også (seil-)båttettheten størst. Legg på Østfold, Buskerud og Vestfold, så tipper jeg vi har brorparten av fritidsbåtflåten. Kanskje ikke så rart at det er flest seilforeninger fra disse 5 fylkene som dominerer "Nytt fra foreningene"-bolken. Men som andre har skrevet så er Vestlandet også representert med flere foreninger. Og hvis Ytre Lofoten Seilforening vil være med får de nok lov til det. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Erik Svart 21.Februar.2014 Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Har holdt begge seilnladene + båtliv, men seiler ikke regatta, er ikke med i klubb, og har den båten jeg skal ha en god stund, så ingen av dem var noe for meg. Av norsk lektyre synes jeg faktisk Rs sitt magasin er best. Ellers må jeg til utlandet for å finne blader som gir noe dessverre. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.