messepiken Startet 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2005 Har vært uheldig å få litt jordslag på en redningsvest som har overvintret i båten Noen som har et godt råd for å bli kvitt det? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Tror det finnes et produkt som heter ship shape. Alternativt - sjekk med lokalt renseri Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Slæpp åff. Legg dem i sola så forsvinner det av seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Jeg har også fått noe jordslag på redningsvestene som lå i båten i vinter. Det pussige er at det kun er redningsvestene som har fått jordslag og ingenting annet. Hva kan det komme av? Skulle selvfølgelig tatt opp vestene til vinteren men da vi bruker båten av og til om vinteren så har de blitt liggende i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Hold Ship-Shape'n unna! Joda, den fjerner jordslag, men den ødelegger også all tråden vesten er sydd sammen med. Derfor skal den heller ikke brukes på kalesjer. Den inneholder klor. Det kan gå bra, men på eldre, slitte kalesjer kan man få virkelig overraskelser... Holder en knapp på forslaget om solskinn, jeg! Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Jordslag på redningsvestene, har muligens med måten vester ofte behandles på, (les: saltsprut, fuktighet, tørking, ny saltsprut osv) saltet binder jo fuktigheten. (ref. badehåndkler, som brukes ofte til å tørke saltvannsvåte kropper, de er etter kort tid "umulige" å få tørre, før de har vært vasket) Vestene er vel mere utsatt for dette en veldig mye annet ombord, som ikke skylles, tørkes og luftes tilstrekkelig. En solid vask med mildt såpevann, og sola til hjelp, vil nok fjerne det verste. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Bio Tex og tørk dem i sola ,borte.......... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Skipper Worse Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Sitron. Ikke frukten, men saften, Den, De vet, som fiiine fruer har i sin eftermiddagsthe; den kommer på delikat grønn flaske og det skal sikkert ikek meget til av dette naturens vidundermiddel. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Slagskibet Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Bio Tex i kombinasjon med sol er trygg metode. Sitron har jeg aldri prøvd. Og sol trikset og jordslag det har jeg lært av Ørnhild. Men det virker selv om jeg ikke trodde mye på det til å begynne med. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2005 Sitron. Ikke frukten, men saften, Den, De vet, som fiiine fruer har i sin eftermiddagsthe; den kommer på delikat grønn flaske og det skal sikkert ikek meget til av dette naturens vidundermiddel. <{POST_SNAPBACK}> Jaha - dette visste jeg ikke. Men flasken er gul med grønn kork - eller er et en annen variant du sikter til? Flasken er rund som en sitron på midten - men en litt lang, slank hals? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Charente Svart 31.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2005 Vann, vaskemiddel for finvask og soltørking. Bruk ikke klor eller andre kjemikaler. Sitronsaft er ok. Har forsøkt dette til og med på gardiner som har fått jordslag. Charente Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 31.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2005 Jeg har kjørt flere redningsvester i vaskemaskinen på 40 grader. De blir som nye! Far Out Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 31.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2005 Jaha - dette visste jeg ikke. Men flasken er gul med grønn kork - eller er et en annen variant du sikter til? Flasken er rund som en sitron på midten - men en litt lang, slank hals? <{POST_SNAPBACK}> De fiiineste fruene bruker den grønne glassflasken. Den vulgære sitronrunde gule plast-saken er kun for proletariatet. BTW, det var vel ikke din båt i Båtmagasinet?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.