Jump to content

Jordslag på redningsvest


messepiken

Recommended Posts

Jeg har også fått noe jordslag på redningsvestene som lå i båten i vinter. Det pussige er at det kun er redningsvestene som har fått jordslag og ingenting annet. Hva kan det komme av?

 

Skulle selvfølgelig tatt opp vestene til vinteren men da vi bruker båten av og til om vinteren så har de blitt liggende i båten.

Link to post
Share on other sites

Hold Ship-Shape'n unna! Joda, den fjerner jordslag, men den ødelegger også all tråden vesten er sydd sammen med. Derfor skal den heller ikke brukes på kalesjer. Den inneholder klor.

Det kan gå bra, men på eldre, slitte kalesjer kan man få virkelig overraskelser... :sad:

 

Holder en knapp på forslaget om solskinn, jeg! :seeya:

Link to post
Share on other sites

Jordslag på redningsvestene, har muligens med måten vester ofte behandles på, (les: saltsprut, fuktighet, tørking, ny saltsprut osv) saltet binder jo fuktigheten.

 

(ref. badehåndkler, som brukes ofte til å tørke saltvannsvåte kropper, de er etter kort tid "umulige" å få tørre, før de har vært vasket)

 

Vestene er vel mere utsatt for dette en veldig mye annet ombord, som ikke skylles, tørkes og luftes tilstrekkelig. En solid vask med mildt såpevann, og sola til hjelp, vil nok fjerne det verste. :cool:

Link to post
Share on other sites

Sitron.  Ikke frukten, men saften,  Den, De vet, som fiiine fruer har i sin eftermiddagsthe; den kommer på delikat grønn flaske og det skal sikkert ikek meget til av dette naturens vidundermiddel.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha - dette visste jeg ikke. Men flasken er gul med grønn kork - eller er et en annen variant du sikter til? Flasken er rund som en sitron på midten - men en litt lang, slank hals?
Link to post
Share on other sites

Jaha - dette visste jeg ikke. Men flasken er gul med grønn kork - eller er et en annen variant du sikter til? Flasken er rund som en sitron på midten - men en litt lang, slank hals?

<{POST_SNAPBACK}>

 

De fiiineste fruene bruker den grønne glassflasken. Den vulgære sitronrunde gule plast-saken er kun for proletariatet. :lol:

 

BTW, det var vel ikke din båt i Båtmagasinet??

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...