Jump to content

Edit History

VannTro

VannTro

Edh1 skrev for 1 time siden:

Jeg har også båt ute på finn for tiden og opplever det samme som deg. Det store spørsmålet er om det er noen vits i å ta båtene av markedet nå for så å legge dem ut igjen til våren? Er markedet så mye bedre da eller gjelder det å smøre seg med tålmodighet? Eller blir det bedre i slutten av august og september?

Ingen tvil om at våren er en bedre tid meg tanke på antall kjøpere. Det er tross alt sommeren som er den mest aktuelle tiden for båt-bruk i Norge.

Det selges også båter resten av året, men på høsten er kjøperen ute etter gode priser, siden det neste som ligger i løypa da som regel er landligge og utgifter. Ut fra hva jeg tenker og skriver, vil konklusjonen min bli at om du skal ha et salg nå på ettersommer/høst må du ha en meget god utropspris på objektet. På våren mener jeg man kan selge til noe høyere pris. Om denne sommeren har vært bra eller dårlig vil også ha betydning for etterspørselen neste vår. Objektet du skal selge har selvfølgelig også mye å si, noen båter er populære, andre ikke så mye.

VannTro

VannTro

Edh1 skrev for 1 time siden:

Jeg har også båt ute på finn for tiden og opplever det samme som deg. Det store spørsmålet er om det er noen vits i å ta båtene av markedet nå for så å legge dem ut igjen til våren? Er markedet så mye bedre da eller gjelder det å smøre seg med tålmodighet? Eller blir det bedre i slutten av august og september?

Ingen tvil om at våren er en bedre tid meg tanke på antall kjøpere. Det er tross alt sommeren som er den mest aktuelle tiden for båtbruk i Norge.

Det selges også båter resten av året, men på høsten er kjøperen ute etter gode priser siden det som da ligger i løpa som regel er landligge og utgifter. Ut fra hva jeg da tenker vil konklusjonen min bli at om du skal ha et salg nå på ettersommer/høst må du ligge med en meget god pris på objektet, mens på våren kan man selge til noe høyere pris. Om denne sommeren har vært bra eller dårlig vil også ha betydning for etterspørselen neste vår. Objektet du skal selge har selvfølgelig også mye å si, noen båter er populære, andre ikke så mye.

• Create New...