jøran123 Startet 20.Februar.2014 Del på Facebook Startet 20.Februar.2014 Har i høst solgt vår motorbåt for å gå tilbake til seil igjen. Etter 3 sesonger med motor ble seilabstinensen for sterk. Ser etter en båt på ca 30 fot. På Finn ligger det en Sparkman & Stephens 6.6. Det finnes omtrent ingen opplysninger om denne båten på nett. Noen som kjenner eller har erfaring med typen? Selv om den er gammel så ser den meget velholdt ut. (Finnkode: 46608531) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Om det er den til 229000kr så er jeg ganske sikker på at den har ligge til salgs i 2 år. Mener den lå ute da jeg jaktet på seilbåt. Har du søkt på udkik.dk? En stor database hvor det som regel ligger en del. Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 20.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 (redigert) Hei Eureka. Takk for tipset. Ja , det er den til 229 000. Har ikke sett på den ennå, ser ut som en fin båt selv om den er gammel. Full restaurering på slutten på 90 tallet. Så lenge det ikke finnes båter å sammenligne med i Norge, er det vanskelig å vurdere prisen.(det er vel en grunn til at den ikke blir solgt) Redigert 20.Februar.2014 av jøran123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Søk på svenske finn, blocket.se og dba.dk. Og se om det finnes sammenlignbare objekt. Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Ser ut som en utrolig velholdt og bra båt. Konstruktørene er jo verdenskjent og det finnes jo noen verft i Finland som virkelig bygger kvalitetsbåter. Har sett på annonsen flere ganger mens den har ligget ute da jeg er veldig begeistret for denne typen båter, dette er en klassiker med masse kvaliteter og sjarm som du ikke finner i så mange andre båter i denne klassen. Er det båt i denne klassen du er ute etter så ville jeg absolutt dratt å sett på den og er den like fin som annonsen tilsier så løp og kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Nydelig båt! Ser ut til å være i god stand, og ganske sikkert en båt som kan gi mye eierglede. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
jøran123 Svart 20.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Ja båten ser pen ut, men jeg finner ingen maken båt på de plassene som Eureka tipser om. Skal se på den i helgen, men en 30 fots båt fra 1971 til over 200000 bør også fremstå som strøken. Synd at det ikke er andre båter å sammenligne pris med. Hadde vært enklere om man skulle kjøpe f.eks en Bavaria :) Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Du finner noe info om konstruksjonen med litt leting, klarer dessverre ikke å legge inn linker fra iPad, men noe finnes der ute. Mener også å huske at jeg fant en finsk salgsannonse sist gang den lå ute. Mulig det hadde vært enklere om det var Bavaria du var ute etter, men dette er jo noe helt annet. Denne vekker liv i følelser... Om den er fra 1971 eller 2001 spiller liten rolle om tilstanden er på stell. Syns ikke prisen virker avskrekkende dersom den er i den standen som det ser ut til, og det er helt sikkert noe prutningsmonn også. Lykke til på visning, blir spennende å høre hvordan det gikk :) ....ønsker meg også en S&S båt når jeg blir stor.... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Motor og rigg bør være tipp topp til den prisen for en båt i den størrelsen. Jeg skal søke litt for deg på et svensk forum jeg er med i. Skal se om jeg finner noen tester. Men det blir ikke før i morgen kveld. Du kan jo melde deg inn i maringuiden.se og lete der.? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 er det linjene til Sparkman & Stephens som lokker.............. så har du ju IW 31 .....samme prisklass eller billigare .........315 stk, blev bygget, de fleste seiler her i Skandinavien !! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
jøran123 Svart 21.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 (redigert) Synes S&S har pene klassiske linjer, men det er det mange som har. Har egentlig ikke lyst på båt som er smalere enn 3 meter, men må om bord for å se og kjenne på følelsen. Har heller aldri hatt rorkult, det er ikke så mange båter i 30-33 som har ratt. Det er også mange båter i den størrelse/pris som har toalettet mellom forlugar og salong, det er en løsning jeg er usikker på om jeg liker. IW 31 kjente jeg ikke til, det er jo også en klassisk fin båt, men enda smalere. Det viktigeste for meg at båten er grei og seile, bra rigg og (nyere) bra motor. Ikke teakdekk. Regner med at det kommer mange båter på nett fremover, har jo ennå god tid. Redigert 21.Februar.2014 av jøran123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Februar.2014 Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 (redigert) Søkte litt på maringuiden men fant ingen tester og ellers lite konkret. Så at IW31 er konstruert av s&s. Det vil komme mange båter fremover til salgs. Jeg tror nok den båten ligger litt høyt i pris for brorparten av de som ser etter båt i den størrelsen. Ukjent merke for folk flest og særlig for førstegangskjøpere som kun har hørt om Maxi og Albin fra den tidsepoken. Men det er jo leit, for det ser ut som en meget pen båt og linjelekker. Dog er bildene 2 år gamle, så vi får håpe båten ikke har ligge ubrukt til forfall. Ut i fra bildene ser den litt lav ut inne i salongen. Har du snakket med selger? - det er jo ikke sikkert han har like god tid som deg. Mtp å få ned prisen litt. Redigert 21.Februar.2014 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 21.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Takk for at du har prøvd å finne stoff ang båten, Eureka. Har ikke snakket med selger annet enn han kan vise den frem ila helgen. Jeg er over 180 cm det betyr jo også litt å slippe å skalle når man er i salongen. Som sakt, jeg har god tid, blir den første båten jeg titter på i denne omgangen. (har tidligere eid 3 seilbåter) Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 21.Februar.2014 Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Du finner også en annonse på båten på Sparkman & Stephens Association siden. Der ser du noen andre bilder av båten også. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Februar.2014 Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Iwrig2, du hadde vel en IW31 før, hadde du ikke det? Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 21.Februar.2014 Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Jo Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 23.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 (redigert) Da har jeg sett på båten. Flott båt, oser av kvalitet, men alt for trang innvendig for meg. Pga flushdekk så blir høyden under dekk vesentlig redusert. Det betyr at det er ståplass kun ved byssa. (ca 180) Forut og toalettet har kun ca 160. Båten har ikke akterlugar/stikk køye. Det betyr at eventuelle gjester må sove i "stua" Kikker videre etter båt til ca 200 k +-. Helst over 32 fot, ikke smalere enn 3m, gjerne blykjøl, helst ikke toalett mellom forlugar og salong. Helst ikke teakdekk. Noen forslag? Dette er vel billig???? http://www.finn.no/finnkode=46725731 Redigert 23.Februar.2014 av jøran123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 Det er nok ikke riktig båt dersom det er bo komfort man er ute etter, men da er den i allefall sett :) framsto den like fin som på bildene? Romsligere alternativer i denne prisklassen kan jo være Albin Nova og Comfortina 32, begge disse går vel også for å seile bra. Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 23.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 Det er litt vanskelig å bedømme en båt som har ligget ute under presenning hele vinteren,(må vaskes) men den fremsto som pen og velholdt. Virket meget solid. Har sett litt på den Comfortinaen som ligger på finn, men er skeptisk til orginal sjøvannskjølt motor. Mener derfor prisen er noe høy. Ser jeg ikke fikk til linken til finn, men koden er riktig. Kikket du på den? Sitér dette innlegget Link to post
Iwrig2 Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 Mener å huske at Comfortinaen fikk en endring av cockpit i 85 som gjorde at akterlugaren ble romsligere. Litt usikker på årstallet, men det finner du ut. Sjøvannskjølt motor fra 84 er kanskje ikke å anse som en bonus nei... Var flere av disse ute for salg i høst som sikkert dukker opp igjen om noen uker. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 Om det er den comfortinaen som ligger i rælingen så så den både pen ut og greit oppdatert. Men er den motoren sjøvannskjølt? Står jo ikke noen detaljer om den men... I det store og hele så må du regne ca 100tusen pr fot du går opp i størrelse når du passerer 29/30 fot. Selger skal opp i størrelse og kan både være avhengig av å selge raskt eller å få mest mulig for båten... Men en ting er viktig, gå på visninger. Det er da du får inntrykk av båter, finner ut hva du får for pengene mm. - og det har du jo begynt med nå. Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 23.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 Har fått bekreftet av selger at den er saltvannskjølt. Har kjøpt flere båter gjennom tidene og vet hvor viktig det er å dra på visning, men det er jo halve moroa. Blir litt "vakuum" når handelen er gjort. Da dukker det ofte opp akkurat DEN båten man skulle ha kjøpt:) Er vel ikke akkurat vanlig å kjøpe båt usett? Lurer fælt på hva man får om man kjøper den Calypso 33 som ligger i Bergen til 49000??? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 (redigert) Ja, jeg så den båten jeg også. Motoren er ihvertfall gammel og siden det er montert akterspeilfeste for utenbordsmotor, så vier det vel sitt om at eier ikke er helt trygg på innenbordsmotoren, tross ny propell: ) om man lar en båt gå for halv pris når båten maximalt ville kostet i overkant 100tusen, så er det ikke mange kronene om det gjelder å bli kvitt den. Redigert 23.Februar.2014 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 23.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 La ikke merke til utenbordsmotoren, men du har så rett. Bør vel ikke kjøpes usett:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.