Roger og Olina Startet 20.Februar.2014 Del på Facebook Startet 20.Februar.2014 Jeg som mange andre teller nå ned dagene til vi kan sette i gang med båtpussen. Jeg og konemor gleder oss veldig til å sette skuta på sjøen og tøffe hjem til Kristiansand. Har kjøpt inn en del utstyr som skal monteres. Dette er kartplotter, AIS, ekkolodd, fjernstyrt lyskaster og en Radar er snart på vei fra Danmark... Jeg har som sagt hatt store trebåter. Fra 26fot og opp til 47. Men ikke i plast. Nå er ikke denne så stor da. Det er en Nor-dan 27. Leser at det er flere som mener at dette er en båt som ikke egner seg for de helt store langturene uten å ha forklart så mye hvorfor. Jeg håper bare at vi får noe godvær i begynnelsen av april, slik at en får polert og gjort ting og tang klart for å få den på vannet. Båten ligger i Porsgrunn, så håper å få tatt det meste på en helg før den går på vannet. Blir jo noen timer i bil sånn frem og tilbake... Men nedtellingen har startet Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 20.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Bilder av båten... https://baatplassen.no/bildearkiv/53/53196/80_1177257454_xl.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/53/53196/80_1656877111_xl.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/53/53196/80_234552668_xl.jpg Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Om vårvarmen skulle uteblitt hadde jeg heller stoffet båten og fått den hjem og tatt vårpussen hjemme. Polering/voksing i kaldt vær har jeg heller dårlig erfaring med. Båten er da rommelig & vel egnet for "langtur" Der er også grei i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 20.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Sant det hanto... Kan jo ta det på brygga selv om det er en del enklere når båten står på land... Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Ser utrolig koselig ut Roger og Olina, satser på en like flott sommer i år. Vi reiser bort i påsken så vi tar siste rest etter påsken. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Ser ikke noe iveien for å dra på langtur med den båten. Alle må vi ta hensyn til vær, vind og bølger, uansett størrelse. Sett inn en septiktank om det ikke er det, for toalett er det vel. Så med gode madrasser å sove på, en skikkelig bysse med kokeplass og et godt kjøleskap, så er det egentlig bare tiden til rådighet som setter grenser. Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 20.Februar.2014 Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Faktisk deilig å vite at båten er ute, og kan brukes på fine dager :) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 20.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2014 Det er septik, så det er ikke noe problem Respekt for vær og vind er viktig. Blir nok ikke noe tur til England osv. Får holde med Sverige og Danmark f.eks Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 21.Februar.2014 Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Flott båt og lykke til med Påsken til Roger og Olina og til alle båtvenner! Selvføgelig skal båten ut til Påske her også. Vi tar presenningen rundt 1.april i Hankøsundet. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Kire Svart 21.Februar.2014 Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Stort sett alle båter kan egne seg for langturer, så de som sier annet synes jeg ikke du skal høre så mye på :-) En eventuell langtur handler mere om planlegging og tilrettelegging og hensyn til vær og vind og ikke minst mannskapet om bord, så lykke til hvor dere enn vil. Gratulerer med flott båt. før i "gamle" dager rundt 1977 som 17 åring seilte jeg og kompis til Arendal med en BB11 20 fot liten mahogny seiler med dekk og åpen cocpit. En herlig tur for 2 ungdommer lagt til rette for vær og vind. Vi hadde IKKE motor heller, men padleåre i reserve I 1970 ferierte vi med mor og far og min bror og jeg i ny Saga 20 i hele 3 uker nedover Sørlandet. En ferie jeg aldri vil glemme. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Februar.2014 Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Nettopp! Med min 30-foter seilbåt fra 1982 trøster jeg meg stadig over at det nok var en båt man gjerne snudde seg etter da den var ny. Det var en stor båt. Og jeg synes den er riktig så stor den dag i dag. Husk, en langtur på 3 uker er ikke annet enn 21dagsturer uten å være tilbake i hjemmehavnen. Enhver fremmed plass, langt bort fra sitt eget alfa-område, er en annen manns nærområde. Det kan gjøre det ukjente farvann litt mindre skummelt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 21.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2014 Takker så mye. Ser frem til å kose oss i påsken i "ny" båt ja. 1 April er planen her også Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 Den så skikkelig fin og velhold ut Dere kommer til å få mange flotte turer i denne Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 Båten så kjempefin ut. Innendørs lagring er tingen. Ser ut som den har hatt det godt. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Roger og Olina Svart 23.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 Ja, den har fått godt stell. Inne hvert år med unntak i år. Det hadde vært en brann på lageret :-( Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 23.Februar.2014 Del på Facebook Svart 23.Februar.2014 da sees vi i påska, ;-) om været er på våres side Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Roger og Olina Svart 25.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Det satser vi på Inter :-) Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 25.Februar.2014 Del på Facebook Svart 25.Februar.2014 Det blir antagelig normalt arbied på meg mandag tirsdag og onsdag. Men vi får se været an. Hehe. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
akva Svart 15.Mars.2014 Del på Facebook Svart 15.Mars.2014 Båten skal på vanner palmelørdag. 1. året i "ny" båt Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 15.Mars.2014 Del på Facebook Svart 15.Mars.2014 Hmm... hvorfor vente så lenge,, det er sen påske og rekordmild vinter. Om det ikke ligger noe relegiøst bak, er det bare å sette av neste helg om du spør meg. Porsgrunn Kr.Sand er da bare en langhelg. Jeg har kjørt Oslo - Lyngør på to døgn med en Scand Classic 25' helt uten noe stress. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Roger og Olina Svart 15.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2014 Hadde det vært opp til meg RSL, så hadde vi nok tatt turen tidligere. Men må ta båtpussen først + montere en del nytt utstyr jeg har kjøpt inn. Det tar litt tid. April er også en mnd med mye reising i jobb. Ikke vil jeg stresse alt opp, men satse på en rolig og koselig tur sammen med kone og bikkja Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 16.Mars.2014 Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Hvordan ser påskeen ut for dere da. Rekker du båtpuss å transport hjem før påske. Nå er min klar. Blir sjøsetting om 2 uker. ;-) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Roger og Olina Svart 16.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Vi kjører båten hjem i påsken fra Porsgrunn, så vi håper på godt vær på turen. Er jo tross alt 96nm Skal bort om ett par uker å ta båtpussen og montere noe nytt utstyr. Vi gleder oss veldig nå... Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 16.Mars.2014 Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Høres ut som en god plan. Det er 10 timers kjøring i 9.6 knop. Det er mye innaskjærs. Så det går nok fint. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Roger og Olina Svart 16.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Nja, klarer nok ikke å holde ett snitt på 9,6 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.