Jump to content

RSSR nye regnummere


nelson

Recommended Posts

Jeg fikk sjokk da jeg fikk de nye regnummerene fra rssr, DE ER VOLSOMT STORE og har reklame for RSSR 3 plasser, synes ikke dettte var særlig pent.

Jeg klippte ut kun regnr med vannmerke bak, da ble det ikke så volsomt lenger.

Er det noen som har sett de nye nummerene og har en mening om det ?

Link to post
Share on other sites

Jeg forspurte om jeg måtte benytte disse nummerplatene, han jeg pratet med mente det ikke var noe iveien for å bruke feks forkrommede tall/bokstaver. og det passer meg mye bedre enn disse plastblekkene.... de var i tillegg helt hvite istedenfor sølvfargede...

 

Men jeg har en følese av et vedkommende ikke visste helt hva hen pratet om. Er det skrevet ned noen forskrifter som motsier at du kan bruke noe annet enn "orginalen"?

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Jeg forspurte om jeg måtte benytte disse nummerplatene, han jeg pratet med mente det ikke var noe iveien for å bruke feks forkrommede tall/bokstaver. og det passer meg mye bedre enn disse plastblekkene.... de var i tillegg helt hvite istedenfor sølvfargede...

 

Men jeg har en følese av et vedkommende ikke visste helt hva hen pratet om. Er det skrevet ned noen forskrifter som motsier at du kan bruke noe annet enn "orginalen"?

 

Erik

Står på hjemmesiden til NSSR hvordan du skal forholde deg ifht dette.
Link to post
Share on other sites

Jeg forspurte om jeg måtte benytte disse nummerplatene, han jeg pratet med mente det ikke var noe iveien for å bruke feks forkrommede tall/bokstaver. og det passer meg mye bedre enn disse plastblekkene.... de var i tillegg helt hvite istedenfor sølvfargede...

 

Men jeg har en følese av et vedkommende ikke visste helt hva hen pratet om. Er det skrevet ned noen forskrifter som motsier at du kan bruke noe annet enn "orginalen"?

 

Erik

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men du må ha de klistre skilta liggende i båten! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Fill dere beholde gamle reg. nummer, eller kan jeg risikere å treffe på en med samme nummer som meg i sommer?

<{POST_SNAPBACK}>

Har de endret registreringsnumrene på båtene? Vil det også si at vi får nytt "båtkort" Jeg vil gjerne beholde mitt gamle nummer (BBF316). Jeg har til og med satt de på i den tro at jeg kunne bruke de samme
Link to post
Share on other sites

Har de endret registreringsnumrene på båtene? Vil det også si at vi får nytt "båtkort" Jeg vil gjerne beholde mitt gamle nummer (BBF316). Jeg har til og med satt de på i den tro at jeg kunne bruke de samme

<{POST_SNAPBACK}>

Et nærliggende spørsmål som Bitteliten`s...

Får alle nye nummer ? Eller er det bare de som bestiller erstatningsnummer før gamle og ødelakte nr. ?

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Her må vel poenget være at f.eks. politiet forstår at det er et av Redningsselskapets registreringsnummere de ser på båten. Er jo ikke lenger noe krav om å ha noe der overhode egentlig. For meg er inngraverte merker i skog og motor viktigere da disse i alle fall ikke kan rives av! Har ikke sett de nye merkene enda, men liker jeg dem ikke så blir de heller ikke satt på. Båtkortet er vel greit å ha for ID`n sin skyld. :cool:

Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

RSSR har lagt opp til at vi bruker de gamle nr. Det er bare hvis en trenger nye at en bestiller, som Kotnes. Mener det var en pris på dette. Nr. er også selvsagt  :wink: ) uforandret. Så du kan ta det med ro, Biteliten.

<{POST_SNAPBACK}>

Takk, det var bra. For meg som er vokst opp med lyden av F5 og F16 som drar på utover Oslofjorden (den gang Rygge var jagerflyplass) er det en viss nostalig å ha det nummeret jeg har. Dessuten er det lett å huske
Link to post
Share on other sites

Man trenger ikke bruke skiltet som Redningsselskapet tilbyr, men gjerne bruke andre tall og bokstaver i f.eks. metall. Man bør ha med medlemskortet når man er ute med båten. Skiltet er der for å gjøre båten mer tyveriuvennlig og for å lette politiets arbeid om den skulle bli stjålet, havarere eller bli funnet uten eier ombord.

Ingar Bie, NSSR

Link to post
Share on other sites

...Det er bare hvis en trenger nye at en bestiller, som Kotnes. Mener det var en pris på dette.

Kan ikke fri meg for annet enn at det lukter kommersielt fra ende til annen, dette her. Bestillte erstatningsnumre til alle tre båtene mine fra det gamle registeret og mener da bestemt at jeg ikke betalte noe som helst for det. Likevel gikk de med overskudd. Nå derimot, er skiltene rene reklameplakaten med web adresse og alt - og vi må endatil betale for å få lov til å utsmykke båten med denne reklameplakaten. Nei, blir nok frem med saksa også for min del, hvis den tid skulle komme. Hmf!
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...