Jump to content

Vi som gleder oss til båtpuss! :-)

-morten-

Recommended Posts

Nå er det straks Mars og da er det på tide å begynne å tenke båtpuss. Vi er for værhardt plasseert til å ha båtene ute om vinteren, så det er best å ha båten i naustet så man har en bekymringsløs vinter. Nå har det egentlig ikke vært vinter her i Trøndelag i år da, men stormene har jo herjet uansett. i går var det 10 varmegrader noe som er høyst uvanlig og man får lit vårfølelse.. Jeg og sønnen går å gleder oss til sjø sommer og båtliv. Så nå gleder jeg meg til å begynne å vaske pusse polere og shine båten som ligger i dvale i naustet! Det er trivsel å starte opp vinsjen og kjøre ut båten på naustbroa om våren! kommer det noen fine helger nå fremmover så blir det å dra utover på hytta og begynne å klargjøre til ny sessong!

bilde

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Glede seg til alt det der arbeidet? Jo da, trivelig i havnen når alle andre står og svetter, men det er vel det å få båten på vannet og bruke den som er tingen? Skulle jeg vunnet i lotto, hadde jeg satt vekk alt dette styret og fått båten levert på plassen min. Kanskje jeg begynner å bli gammel? Men det er jo fremdeles 30 år igjen til jeg blir 100 år.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tråden var ment til oss som GLEDER OSS til båtpuss!! andre meninger aksepteres og all ære til deg Lars! du får en bauta her på BP uten tvil!

Personlig så elsker jeg å pusle med båt bil MC og andre motordrevende farkoster, synes det er en fin hobby å stelle pusse shine vaske og polere. Det er mange av oss teknisk interesserte som liker å holde på med dette og det er på en måte rekreasjon det også. Selfølgelig er hovedmålet å ha båten ute på sjøen og nyte livet..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Når du blir 100 skal vi lage en Båtplassen dugnad og ta båtpussen for deg,

Kan dere ikke ta det 10 år tidligere? Men fra spøk til revolver. Jeg er så glad i båtlivet at det skal jeg holde på med så lenge helsen holder. Og enn så langt, klarer jeg alt det jeg klarte som 25 åring. Men litt andpusten blir jeg ved tunge tak, - jeg har tross alt vært storrøyker siden jeg var 14 år!

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

jeg gleder meg kjempe masse til selve båtpussen iår. selvom jeg egentlig har startet for lenge siden med oppussing av badeplatform og stige ( skrapet og oljet ) byttet alt av ferskvannslanger og montert trykktank på vannet, tatt ut all innredning av båten som har blitt pusset ned og blir stadig ført på et nytt strøk med lakk nå og da. OG jeg har hvert og kjøpt nye dørkplater som skal skjæres til og legges ned. gleder meg som en unge til dette blir ferdig

gleder meg som en unge til dette blir ferdig

Det gjør jeg også, altså til det jeg må gjøre er klart. Men jeg gleder meg ikke til alt arbeidet med å få båten klar for tur.

absolutt, har sagt det før her ( ikke i akkurat denne tråden men andre ) det er første året vi skal sette båt på vannet selv da den lå på vannet når vi hentet den ifjor. og jeg får ikke sagt hvor spennende det skal bli og se båten senkes ned i vannet med alt det som skal gjøres gjort. ny kalesje som straks skal bestilles og alt.... nei får håpe sommeren blir like bra som ifjor. kan være med på dugnaden din når du er 90 jeg hehe :)

Båtpussen er noe av det trivligste med båtlivet. I hvertfall for meg som er pensjonist. Livet i havna. At båter begynnet å tøffe ut og inn og at det lukter nylakket teak.

I dag vardet koslig i havna vår. Flere var ombord i båtene sine. Selv monterte jeg et kullfilter på lufteslangen fra septiken.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Båtpussen har sin sjarm, men er blir alltid en stor jobb. Etter lang høst & vinter på sjøen med fiskerier ser den aldri bra ut før vårpussen. Overbygget er verst ( greier ikke og kose meg med dette) Det i fra fenderlista og ned er bare kos.

Får satse på slipping i mai/juni. Det hjelper stort hvis det er andre rundt slik at man får tid til snadde, pjolter & passiar.

Glede seg til alt det der arbeidet? Jo da, trivelig i havnen når alle andre står og svetter, men det er vel det å få båten på vannet og bruke den som er tingen? Skulle jeg vunnet i lotto, hadde jeg satt vekk alt dette styret og fått båten levert på plassen min. Kanskje jeg begynner å bli gammel? Men det er jo fremdeles 30 år igjen til jeg blir 100 år.

Du er jo en ung mann og i din beste alder Lars :smiley::smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...