Jump to content

Hjelp skjeberg-drøbak


peer

Recommended Posts

:sailing:

Om været holder, legger jeg lørdag, ut på en båttur fra Skjeberg til Drøbak. Båten har en, for meg, ukjent Farymann diesel, som etter sigende skal være i OK stand. Nå har det seg slik at jeg har kjøpt båten brukt, og har ingen garanti for at dette stemmer. Har ikke VHF. Så til spørsmålet mitt. (Er den første til å innrømme at dette er litt søkt), men vil noen av dere her på forumet være åpne for spørsmål pr. mobil telefonen under turen, om jeg skulle få problemer med motoren ? :drink:

Link to post
Share on other sites

Hei peer!

 

Selvfølgelig stiller vi opp - skulle bare mangle, forresten. Du kan nå meg på ...

Tel.: 69 39 78 09

Mob.:400 912 55

...fra du går fra Skjeberg, til du er trygt forbi Strømtangen fyr, i hvertfall. Ikke sikkert du trenger det en gang, og heller ikke sikkert at jeg er til stor hjelp hvis "Farymannen" skulle "yppe seg" - men det er alltid godt å vite at noen er i nærheten. Regner med at jeg er ute og "tar torsken" den dagen, uansett!

 

Bare send meg en SMS når du går i fra Skjeberg, gjerne noen SMS'er underveis også. Jeg kan gjerne møte deg ved Fugleskjæra / Belgen i Løperen (området rundt Kjøkøy), eller deromkring, og "lose" deg gjennom Puttesund og forbi Arisholmen, frem til du seg Strømtangen (hvis du er ukjent i området).

 

Good "løkk" med nybåten!

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Har mesteparten av lørdag formiddag - frem til kl 13:00 / 14:00 - ligget i området (Fredrikstad) Løperen / Belgen / Fugleskjæra for å eventuell være til støtte / assistanse for en nyinnkjøpt Sjømann22 på vei til Drøbak. Avtalen var en enkel SMS-informasjon til undertegnede om når båten forlater Skjebergskilen, retning Drøbak - eventuell sms-info underveis.

 

SMS-meldingen kom aldri! :confused:

 

Øredøvende stillhet fra Sjømannen! En halv lørdag ødelagt? Ikke akkurat det, det var jo greitt å være på sjøen og vi fikk pilket etter torsk i et området som var nytt for meg - men jeg ergret meg, mer og mer, over uteblivelsen av informasjon fra en som i utgangspunkt ber om en tjeneste!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Satt i båten sammen med Walter_S og ventet eller skal jeg si :fishing:! Vi speidet etter en Sjømann og ventet på SMS, men intet kom. Det blåste litt surt og fisken bet ikke, eller vi fikk vel en torsk på i overkant av 100g og en flyndre på underkant av 100g så humøret var noe laber.

 

Vi håper selvfølgelig at dersom du tok turen at alt har gått bra, men savner tilbakemelding. Det finnes sjøvett, som fjellvett, og det å si ifra når man går og når man kommer frem er "alfa omega"! Dette er noe som gjelder begge steder for naturen kan være veldig vanskelig å forutse på begge stedene. Du ga beskjed om når du hadde tenkt å gå og hadde personer på "standby" i tilfelle du trenkte hjelp.

 

Ha en fin båtsesong.

 

Mvh

Jibb

Redigert av Jibb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...