bilo3 Startet 27.Februar.2014 Del på Facebook Startet 27.Februar.2014 Skal kanskje kjøpe meg en Ryds 560 HT fra 1995, med en Yamaha 4-takter på 100HK fra 2004. Båt og motor ser bra ut på bildene. Er dette gode båter ? Stødige ? Planer de lett ? Hvordan oppfører de seg i grov sjø ? Svakheter ? Er motoren som føler med passelig til denne båten ? Hva kan jeg regne med av forbruk på en sånn båt i masjfart med 2-4 voksne ombord ? Hva kan jeg regne med av toppfart med denne motoren ? Blir veldig taknemlig for alle svar :) Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Ingen ?? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Har hatt en Ryds 500 HT i noen år men vet ikke hvor relevant det er. 500 har i mine øyner et bra skrog som går forholdsvis mykt i sjøen (størrelsen tatt i betraktning) det sitter en 2 takt 60 hk på båten og med denne gjør båten akkurat 30 knop med en man om bord. Planer med 6 voksne hvis man plasserer seg riktig. Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 17.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2014 Takk for svar !! Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 3.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2014 Drar på lørdag for å hente Rydsen :) Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 9.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2014 Her er den ! Sitér dette innlegget Link to post
SeilSJT Svart 9.April.2014 Del på Facebook Svart 9.April.2014 Jeg har en Ryds 530Gt. Dette er en skjergårdsjeep. Meget fornøyd. Har hatt av alt av rekker, kryssholdt beslag etc. Hatt på simson og skrudd på nytt. Nå er den tett. Har også åpnet ned til dobbelt bunnen og montert lensepompe. Skroget er fortsatt sterkt og godt. Undervannsskroget går veldig bra i sjø og båten er meget stabil. Undervannskroget har veldige stepp som gir lav planings terskel og økt stabilitet under fart. Jeg bytter ikke båten, men motor etterhvert. Vet ikke ikke om dette var nyttig, men håper det. Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 10.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2014 All info er nyttig, så takk for svar ! Hva er simson forresten ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.