Jump to content

Ryds 560 HT. Noen som har erfaringer med disse ?

bilo3

Recommended Posts

Skal kanskje kjøpe meg en Ryds 560 HT fra 1995, med en Yamaha 4-takter på 100HK fra 2004. Båt og motor ser bra ut på bildene. Er dette gode båter ? Stødige ? Planer de lett ? Hvordan oppfører de seg i grov sjø ? Svakheter ? Er motoren som føler med passelig til denne båten ? Hva kan jeg regne med av forbruk på en sånn båt i masjfart med 2-4 voksne ombord ? Hva kan jeg regne med av toppfart med denne motoren ? Blir veldig taknemlig for alle svar :)

• 2 uker senere...

Har hatt en Ryds 500 HT i noen år men vet ikke hvor relevant det er. 500 har i mine øyner et bra skrog som går forholdsvis mykt i sjøen (størrelsen tatt i betraktning) det sitter en 2 takt 60 hk på båten og med denne gjør båten akkurat 30 knop med en man om bord. Planer med 6 voksne hvis man plasserer seg riktig.

• 3 uker senere...

Jeg har en Ryds 530Gt. Dette er en skjergårdsjeep.

Meget fornøyd. Har hatt av alt av rekker, kryssholdt beslag etc. Hatt på simson og skrudd på nytt. Nå er den tett.

Har også åpnet ned til dobbelt bunnen og montert lensepompe.

Skroget er fortsatt sterkt og godt.

Undervannsskroget går veldig bra i sjø og båten er meget stabil.

Undervannskroget har veldige stepp som gir lav planings terskel og økt stabilitet under fart.

Jeg bytter ikke båten, men motor etterhvert.

Vet ikke ikke om dette var nyttig, men håper det.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...