Stjernen ! Svart 1.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2014 Takk for info ! Så det nå,når jeg så på Garmin sine sider ! Utrulige detaljerte bilder på de nye,ble litt imponert. Men hovedsaklig så trenger jeg bare ett enkelt ekkolodd,så jeg kan se dybde og fisk.Ser de går fra 1500kr og oppover ! Eller bytte ut min 520 med 520s el 720s. Jeg for tenke litt på hva som lønner seg igrunn og bunn ! Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 (redigert) På airmar.com finner du masser av informasjon om sensorene de lager. For din transducer finner du info her Sjekk Cross Reference guide - der finner du koplingsskjema som er brukt mot diverse utstyr/plugger. Geir Redigert 2.Mars.2014 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Stjernen ! Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Hei tar opp denne tråden igjen ! Har tenkt og kjøpe ekkolodd men usikker på overgang. På p79 trancduceren min står det 31-243-3-01 som er til garmin 520 plotteren min. Når jeg ser på garmin echo101 ligger p79 trancduser som tillbehør med nr 010-10327-20 ! Trenger jeg ikke da en overgang eller hva gjør jeg. Tenkte på denne. https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/marine/ekkolodd-og-ekkoloddmodul/echo-101/prod146593.html Så også på lowrance på jula til 999 med farger,men da må jeg vel støpe fast ny transducer ? Ser det ligger mange billige modeller på finn,men usikker på om jeg får tak i overgang ? Feks Garmin 400c og hummingbird 3d paramount til 500 kr ! Som regel følger det med hekkgivere som er firkantete,som gjør det vansklig og putte de i ett rør olje i 45 graders vinkel i snekka. Så ønsker og benytte den p79 in hull som jeg har. Noen forslag eller erfaringer ? Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 (redigert) Hei tar opp denne tråden igjen ! Har tenkt og kjøpe ekkolodd men usikker på overgang. På p79 trancduceren min står det 31-243-3-01 som er til garmin 520 plotteren min. Når jeg ser på garmin echo101 ligger p79 trancduser som tillbehør med nr 010-10327-20 ! Trenger jeg ikke da en overgang eller hva gjør jeg. Tenkte på denne. https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/marine/ekkolodd-og-ekkoloddmodul/echo-101/prod146593.html Så også på lowrance på jula til 999 med farger,men da må jeg vel støpe fast ny transducer ? Ser det ligger mange billige modeller på finn,men usikker på om jeg får tak i overgang ? Feks Garmin 400c og hummingbird 3d paramount til 500 kr ! Som regel følger det med hekkgivere som er firkantete,som gjør det vansklig og putte de i ett rør olje i 45 graders vinkel i snekka. Så ønsker og benytte den p79 in hull som jeg har. Noen forslag eller erfaringer ? Se på denne: http://www.airmartechnology.com/2009/products/marine-product.asp?prodid=52&manf= Ser ut som du har garmin versjonen av denne? Skik jeg fortstår det så lager de p79 i 2 hovedversjoner : 1. Den du har, med ulike koblinger til ekkolodd moduler for de ulike plotter produsentene. 2. P79s, Som kobles rett til nmea2000 og ikke trenger noen separat ekkoloddmodul - men sender dybdeinfo ut på nmea2000 nettet direkte så "hvilken som helst" enhet kan plukke den opp. Jeg ville tro kan gjenbruke din enten direkte, eller med en ny overgang (hvis gamin interfacet endret seg )? med kjøp av noe annet enn garmin blir det kanske å lage egen overgang eventuelt? Alternativt bytte til p79s som kan gjenbruke "plastkoppen" du har limt fast på skroget med din nåværende p79. Redigert 29.Juli.2015 av TomF (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 (redigert) Når jeg ser på kontakten bak på Garmin 400c såhar den en inngang. Må jeg da ha en ledning som forsyner den med strøm utenom,med en slags split på som går til trancduseren ? Slik det er koblet sammen idag går giveren inn på ledningen til kartplotter. Vil ledningen som står i kartplotteren min Garm 520 vil passe rett i Garm 400c,så vil ekkoloddet virke ? Men om så har jeg jo ingen strøm forsyning til garm 520 ? Må da kjøpe en ny ledning til kartplotteren ? Kan jeg få disse til og prate sammen ved koble de sammen med (nmea) ? Her er ett bilde av pluggen bak på ekolodd Garmin 400c. Har desverre ingen bilder av pluggen bak på min 520 kartplotter. Men har lagt ut bilder av alle ledningene med nr på tidligere i tråden ! Redigert 29.Juli.2015 av Hmm ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Vet ikke om ledningene til sine garmins går om hverandre, vil tro at de ikke gjør. Er det ikke en egen inngang for strøm og en egen for garminnettverk (som givere oa kobles på?) Du kan neppe få din p79 til å snakke med plotter over nmea, da må du ha den andre utgaven som heter p79s tror jeg (http://www.airmartechnology.com/2009/products/marine-product.asp?prodid=79&manf=All) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 29.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 (redigert) Det er bare en kontakt bak på garmin kartplotteren også+ en til ekstra antenne da ! Men denne ledningen splitter seg i to etter 0,5m ca og den ene delen går da til trancduser plugg. Den andre enden er strøm forsyning nmea etc ! Redigert 29.Juli.2015 av Hmm ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draug1 Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Ledningene til Garmin går ikke om hverandre, men det finnes overganger. Arimar p79 tror jeg kan du bruke på alle Garmin som har ekkolodd/sonarmodul. Kjøpte min overgang fra 6 til 8 pins kontakt hos Marineshop. Tror de har overganger, fra/til, til alle varianter. Ca 0,1 båtlapp. Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Stjernen ! Svart 4.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2015 Erfaringer med denne ? https://www.maritim.no/garmin-echo-100#.VcEe87WlW1m Så trenger jeg vel kabelen fra 4 til 6 pins svinger ?! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.