Popeye70 Startet 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2014 Det er bare å melde seg på: http://seilmagasinet.no/regatta?regatta=1514 Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 dette likte jeg dårlig, pleier å være min tråd dette Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 28.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Slo deg med påmeldingen også. Påmeldt som nr 2. ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 førstemann til Horten... :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Allan E Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 De sliter med antall påmeldte ser jeg men det har vært en svært nedadgående trend de siste årene. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 28.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 førstemann til Horten... :-) Der tror jeg du vinner, gitt. Vi skal seile uten spinnaker, trolig i turklasse. Må sjekke om jeg har fått sertifikatet fra NOR-Rating før jeg evt bytter til en handikap-klasse. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 28.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 De sliter med antall påmeldte ser jeg men det har vært en svært nedadgående trend de siste årene. I år ligger det an til to deltagere i følge lista så langt. En klar nedgang. ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Framtia Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 to av tre representerer Hurum, det må være rekord? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 28.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Det skulle bety ca 650-700 båter fra HSF hvis fordelingen holder helt frem til start. Tror det er litt optimistisk... ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
bliss X Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 De sliter med antall påmeldte ser jeg men det har vært en svært nedadgående trend de siste årene. Ja det har vel vært ganske nedadgående de siste årene. Noen som vet årsaken? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Alt har blitt veldig vanskelig, måtte måle båt og seil på nytt tror jeg. Måtte betale en lisens (forsikring) og på stor båt med mange ombord så ble det dyrt. Mange har klaget på sen start, slik at de blir liggende i drøbaksundet på natta. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Jo, men i fjor gjorde de en del endringer som forenklet det å stille i turklassen, så det er enklere enn noen gang for de som bare vil prøve seg. Jeg synes Færdern er en flott begivenhet og tradisjon, og håper deltakelsen i år blir god. Fjorårets seilas var forøvrig helt magisk med supre forhold (litt treg start...). Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 28.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Jeg er redd noe av problemet er at båtene blir større og/eller trenger større mannskap, så nyere båter kannibaliserer mannskap fra eldre/mindre båter. Der 10 personer for 10 år siden seilte på tre båter seiler det nå 10 personer på én eller to båter. I tillegg tror jeg kanskje at seiling ikke er like i skuddet som før fordi det er så mye annet som konkurrerer om tiden og oppmerksomheten. Uten mediadekning er det mange som aldri får øynene opp for idretten. Nå har vel aldri seiling hatt noe særlig mediadekning, men det hadde vi trengt. At Færdern kan passere uten at Dagbladet og VG nevner det med et ord er jo en katastrofe. Da jeg satt i styret i HSF skrev jeg mail til Dagbladet og VG og etterlyste en artikkel med oppsummering og noen av vinnerne dagen etter Færdern (verdens største over-night regatta, tross alt), men fikk ikke svar engang. Det virker som en ikke-idrett i enkelte medier. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Allan E Svart 28.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Hvis en tar antall båter og ganger opp med mannskap på hver båt så blir det mange mennesker, det er kun fotball av sport på tv. Det er vel kun i de sprekeste klassene båtene er toppet med mannskap slik du nevner og slik har det bestandig vært. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.