Jump to content

Hvordan plugge et 22 mm. hull i dieseltank uten å demontere den?


Tom Rør

Recommended Posts

Du kan jo bruke skive-og-flatjern-alternativet, eksempelvis. F.eks. skrue M10. På denne bolten trer du nedpå en skive som dekker hullet. En trang gummipakning, en skive til og en pakning. Grunnen til to skiver og to pakninger er at den midterste pakningen (kan være en o-ring) skal tette rundt bolten. Så kommer flatjernet, eks. 10x16 mm. I dette jernet slås M10 gjenger. Så er det, med hele satsen montert på bolten, å stikke flatjernet på skrå inn i hullet og skru til. Permanent tett så lenge pakningene tåler diesel. Det er flere andre måter.

Link to post

Problemet med gjengestang er at det kan være vanskelig å få tett pga. gjengene.

En vanlig bolt med parti uten gjenger kan man lettere få tett når pakning/o-ring ligger an mot dette partiet.

Men går kanskje an å bruke bolt isteden for gjengestangen.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...