Diddn Startet 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2014 Som emnetittelen sier så skal jeg altså å se på en Draco 2300 sc fra begynnelsen av 80-tallet med en Volvo Penta V8 og 280 drev i morgen. Har ikke noe særlig mer info ang båt og motor da tidligere eier nylig døde. Lurer på hva som er lurt å sjekke på en Draco 23? Samt hva jeg bør sjekke på motoren? Drevet er ikke montert da båten står på land. Takker så mye for svar på forhånd. Sitér dette innlegget Link to post
Ivardraco Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Drevet er gammelt og modent for bytting lekkasje er også viktig og se etter og mygg draco er en kjempe båt Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Alt avhenger jo av maskineri og drev. Men der kan sikkert andre bistå bedre enn meg. Jeg hadde 21sc fra 85, og syntes båten var super. Solgte den for å få en med 4 sengeplasser og diesel. Tidlig 80 har alltid hatt problemer med tetningslister på vinduer, men litt ferskvann inn er jo ikke det værste... Det var teddy-for i vegger og tak på disse, som ofte lukta puck. Om dette ikke er byttet bør nok dette skiftes ut med skai. Lykke til med en god gammel årgang ! Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 En eldre Draco kan jo være såmangt. Men finish og sånt ligger jo oppe i dagen og det blir vel opp til deg hva du vil akseptere. Om du har tenkt å bruke båten til sommeren anbefales å få koblet kjølevann på motoren og koste på deg iallefall en halvtimes testkjøring på land om sjøsetting er uaktuelt. Viktig å sjekke at den ikke går varm og ikke lekker vann eller vesentlig olje. Legg inn i budsjettet belgbytte + diverse drev og motorrelaterte servicedeler. Men kjøper du eldre båt med drev uten å prøve på sjøen bør prisen stå i forhold til risikoen du påtar deg mht uforutsette utgifter. Skrur du selv er det meste overkommelig. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Diddn Svart 1.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Har vel også hørt at påfyllingsrøret til bensintanken bør sjekkes slik at ikke bensinen renner i skutebunnen istedenfor i tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Yepp. Been there done that. Fordelen er at en får åpnet opp alle skott og fjernet gammel dritt i tømmeprosessen. På endel Dracoer er bensinpåfyllingsslangen skrutt fast til en aluminiumsrørbit med dobble slangeklemmer. Denne stussen er så limt med kontaktlim til påfyllingslokket/gjennomføringen. Herlig løsning Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Ronny S B Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Her tror jeg det er mye som kan gå galt på en så gammel båt. Få med deg en båt mekanikker til å se på den Det er mitt tips Mvh R Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 3.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 (redigert) Vel denne båten var ikke stort bedre enn at alt av innredning måtte byttes ut og motor byttes eller overhales og da står man egentlig bare igjen med et skrog. Så jeg slo fra meg tanken på å kjøpe den, da det ville blitt et prosjekt man kanskje aldri hadde kommet i mål med. Redigert 3.Mars.2014 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 hva skulle de ha for båten da? har du noen link til annonse? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Ocean Queen Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Hei Diddn. Det kom en Windy 24 til salgs på finn i dag. Denne har overhalt motor og drev, med dokumentasjon. 200 volvo diesel og 290 drev. Dette er bra motorer og drev !! Ta en titt på den. Tror det kan være et godt kjøp. Prisen er 99000 uprutet . Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 3.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Båten er ikke annonsert, da jeg har fått vite om den gjennom venner. Nåværende eiers kone visste ikke hva hun ville ha for den. Men som sagt har jeg slått fra meg den båten. Jeg har tenkt å vente litt med å kjøpe ny båt, da jeg må spare litt mer og selge den båten jeg har hvis jeg skal kjøpe en dyrere og større båt. Uansett takk for tipset Ocean Qeen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.