taunus Startet 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2014 Hei. Jeg har en kamerat med en Joda 7500 som sliter med slag skroget i 14-15 knop. Han sier hele båten oppleves dårlig. Han har 96 hk yanmar. Han har byttet til nye orginale motorlabber. Han har fått propellen avbalansert og justert hos Olle i Arendal. Han har fått byttet akslingen hos Arendal båtsenter. Og selvfølgelig justert inn alt etter beste evne. Alikevel har han disse problemene. Er det noen andre joda 7500 eiere som opplever dette, og kan bekrefte at sånn er det bare? Han har stor flaps bak.Er det det som kan være problemet. Dette er tydeligvis fra propellområdet. Er det noen som har fått dette bort med sparkling, eller på en måte fått vannet til å slippe bedre. Han er vant til å seile BB 11, så jeg tror egentlig han er bortskjemt sånn støymessig. Det er jo ikke så mye støy når man driver avgårde i 3 knop............. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Har selv hatt samme båt tidligere og det kan bråke fælt i den farta. Nå hadde jeg 13 knop på topp så det ble ikke så mye støy annnet enn ved toppfart. Lest at dette er vanlig på denne båten pga av utformingen av tunellen over propellen. Har sett bilde av båter der de har avrundet enden av kjølen foran propellen. Det jeg har forstått så er det her hovedproblemet ligger.. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 Jaha ja.. Han fortalte han hadde fjerna noen klosser foran propellen. Han var redd de skulle løsne å gå i propellen. Så han må bare gjøre dette ordentlig så er han på bedringens vei................ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.