Frehau Startet 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2014 - Eller bør den da hete "samme navn II"? Kjør debatt....:-) Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Bonus Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Finnes vel ingen fasit ..... Vår nåværende båt er den femte vi har ...., og heter således Bonus V. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Jeg foretrekker sekvensnummer på etterfølgende båter med samme navn, men andre får gjøre hva de selv vil. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Astor Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Hos oss er det Astor hver gang vi har byttet båt. Helt uproblematisk og uten overtro. :) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Jeg var "helt gæærn" denne gangen, og gikk bort fra det våre fire forrige båter het, og beholdt navnet på den nye. Bytter bare hjemmehavn Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Båten kan hete det dere vil den skal hete, vi har hatt forskjellige navn på båtene våres. litt vinglete kanskje men vi har likt det. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Jeg beholdt skutenavnet MT Pockets, men beholder Gamlebåtens navn "All in" som mitt nick. Navnene har jo på en måte sammenheng også;-) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Hos oss er det Astor hver gang vi har byttet båt. Helt uproblematisk og uten overtro. :) Mulig jeg husker feil, men hadde ikke du en tråd her på forumet om den samme problemstillingen da du kjøpte den skuta du nå har? For egen del synes jeg det er helt problemfritt å benytte samme navn igjen og igjen og .... Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Jeg ser jo humoren i MT Pockets, men blir det ikke litt merkelig å bruke MT som prefiks på en fritidsbåt? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
All In Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Jeg ser jo humoren i MT Pockets, men blir det ikke litt merkelig å bruke MT som prefiks på en fritidsbåt?synes du? Har ikke tenkt så mye på det. Det viktigste er at om jeg tar bort emblemet, så har det vært på båten i 15 år. Så det vil nok alltid synes om jeg tar det bort. MT kan jo være MotorTrawler;-) . Men "tomme lommer" funker fint for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Drev med dykking en gang i tiden. På Hankø skulle vi besiktige kjettingen til brygga. Der lå det en diger båt som het B/M Pus. Eieren hadde det virkelig moro når han forklarte navnet: Betalt med Penger uten skatt....... Så alt går så lenge rederen er fornøyd! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
NilsPils Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Man kan kalle båten hva man vil, men etter min mening er de damer og bør ha kvinneneavn. Det som gir best goodwill for rederen er nok navnet til kona/samboeren. Men da blir sekvensnummer kanskje litt feil? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Guzzi Svart 3.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Alle mine båter har hatt navnet Guzzi. Jeg sa en gang at hvis jeg fikk råd til en så stor båt at jeg kunne sette på m/y Carlo Guzzi på akterspeilet, så skulle jeg gjøre det (vel å merke med stor nok bokstaver til at andre kunne lese det). Nå kunne det vel til nød latt seg gjøre, men det ble bare Guzzi allikevel. Jeg regner med at jeg er den eneste båteier i verden som oppkaller båten sin etter en italiensk motorsykkelprodusent, så da får jeg vel ha det i fred. Noe romertall bak har jeg i grunnen aldri vurdert, men jeg synes det er helt greit om noen bruker det. Selv Jahre Line brukte jo om navnet Kronprins Harald uten å sette på noe tall bak, så det finnes nok ingen spesifikke regler om det. Sitér dette innlegget Link to post
Tango30 Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 @Tom Rør: Etter min mening hadde du vært "helt gæærn" om du hadde døpt om båten. Det har aldri jeg turt å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 Man kan kalle båten hva man vil, men etter min mening er de damer og bør ha kvinneneavn. Det som gir best goodwill for rederen er nok navnet til kona/samboeren. Men da blir sekvensnummer kanskje litt feil? feil ? kan ju døpe den til " Grethe I " å se hva som skjer Alle mine båter har alltid fått hete "Gunga Din" (uten nummer!) den første var en Optimistjolle for 50år siden, blir litt dumt synes jeg med nummer XVI eller hva det kan vare, har mist tellingen undantaget er min andre båt som fått behålle navnet " Solvind ", en K6 (liten treseiler på 6m) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 @Tom Rør: Etter min mening hadde du vært "helt gæærn" om du hadde døpt om båten. Det har aldri jeg turt å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 synes du? Har ikke tenkt så mye på det. Det viktigste er at om jeg tar bort emblemet, så har det vært på båten i 15 år. Så det vil nok alltid synes om jeg tar det bort. MT kan jo være MotorTrawler;-) . Men "tomme lommer" funker fint for meg. En av de "små" nede i havna i Monaco het "Pocketmoney"....... Ikke helt det samme :-), men sikkert mer riktig enn "Costa Noc". Jeg har hatt forskjellige navn på båtene, Har gjerne beholdt navnet på de som er kjøpt brukt. Den forrige seilbåten kjøpte vi ny, dermed ble det eget navn "Amalie". Når jeg bygget trebåten min måtte det jo bli Nå har vi byttet ut "Amalie" med en som har hatt tidligere eier igjen. Denne var registrert i skipsregisteret, og da beholdt vi navnet igjen. Sikkert ikke noen annen tanke bak, enn at det ville bli litt feil med "Amalie II". Særlig når båten er kjøpt sammen med ny frue :-). Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
bliss X Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 - Eller bør den da hete "samme navn II"? Kjør debatt....:-) Jeg synes det er greit. Derfor Bliss X Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.