Jump to content

Edit History

Duppe

Duppe

En helvetes jobb som tok 5 timer alt i alt. Litt pga. av at mottorrommet er så trangt at jeg måtte ha pauser for å strekke en vond rygg, men mest fordi det var på grensen til umulig å komme til alle skruer. Jeg aner ikke hva Mercruiser tenkte på når de plasserte en servicedel så kjeitete. (måtte forresten ikke løsne bensinkjøleren selv om jeg gjorde det)

 

Å ta av fremdelen var rett og slett umulig så måtte bli å ta ut hele pumpa. Impelleren så nesten ny ut hvilket ironisk nok var kjipt å se for det betød at det ikke var roten til problemet med vanninntaket.. Å få på vannslangene igjen vet jeg fortsatt ikke hvordan jeg klarte.. :sweat:

 

For å sjekke teorien til Chris284, satte jeg på klokkene på drevet igjen men byttet vannslange og koblet til hoveduttaket på opplagsfeltet, ikke den avgreneren i hjørnet jeg brukte forrige gang, og vipps var alt i orden igjen!

 

Hele saken var altså at vannkrana (og kanskje også slangen) jeg brukte hadde for dårlig trykk. Mye jobb for en bagatell, men skal jo uansett bytte impeller med jevne mellomrom (er det hvert 4. år?) og så ble jeg mer kjent med båten også.

 

Takk for hjelp. :thumbsup:

Duppe

Duppe

En helvetes jobb som tok 5 timer alt i alt. Litt pga. av at mottorrommet er så trangt så jeg måtte ha pauser for å strekke en vond rygg, men mest fordi det var på grensen til umulig å komme til alle skruer. Jeg aner ikke hva Mercruiser tenkte på når de plasserte en servicedel så kjeitete. (måtte forresten ikke løsne bensinkjøleren selv om jeg gjorde det)

 

Å ta av fremdelen var rett og slett umulig så måtte bli å ta ut hele pumpa. Impelleren så nesten ny ut hvilket ironisk nok var kjipt å se for det betød at det ikke var roten til problemet med vanninntaket.. Å få på vannslangene igjen vet jeg fortsatt ikke hvordan jeg klarte.. :sweat:

 

For å sjekke teorien til Chris284, satte jeg på klokkene på drevet igjen men byttet vannslange og koblet til hoveduttaket på opplagsfeltet, ikke den avgreneren i hjørnet jeg brukte forrige gang, og vipps var alt i orden igjen!

 

Hele saken var altså at vannkrana (og kanskje også slangen) jeg brukte hadde for dårlig trykk. Mye jobb for en bagatell, men skal jo uansett bytte impeller med jevne mellomrom (er det hvert 4. år?) og så ble jeg mer kjent med båten også.

 

Takk for hjelp. :thumbsup:

Duppe

Duppe

En helvetes jobb som tok 5 timer alt i alt. Litt pga. av at mottorrommet er så trangt så jeg måtte ha pauser for å strekke en vond rygg, men mest fordi det var på grensen til umulig å komme til alle skruer. Jeg aner ikke hva Mercruiser tenkte på når de plasserte en servicedel så kjeitete.

 

Å ta av fremdelen var rett og slett umulig så måtte bli å ta ut hele pumpa. Impelleren så nesten ny ut hvilket ironisk nok var kjipt å se for det betød at det ikke var roten til problemet med vanninntaket..

 

For å sjekke teorien til Chris284, byttet jeg vannslange og koblet til hoveduttaket på opplagsfeltet, ikke den avgreneren i hjørnet jeg brukte forrige gang, og vipps var alt i orden igjen!

 

Hele saken var altså at vannkrana jeg brukte på klokkene hadde for dårlig trykk. Mye jobb for en bagatell, men skal jo uansett bytte impeller med jevne mellomrom (er det hvert 4. år?) og så ble jeg mer kjent med båten også.

 

Takk for hjelp. :thumbsup:



×
×
  • Create New...