Jump to content

Edit History

Duppe

Duppe

On 9/25/2017 at 7:08 PM, Duppe said:

Vel nå har jeg prøvd versjonen med å drenere og fylle i rørene, men det var utrolig knotete å komme til dreningsskruene, og den store slangen var skikkelig stiv og vrien å få av. Klarte heller ikke å vri åpningen på slangen flat slik at jeg kunne helle som i videoen, men måtte skaffe trakt. Ble også masse søl over motoren. Tror jeg går for dunk-trikset neste år.

 

Det gikk forresten med nesten nesten 20 liter for å få fylt blokka og riserne. (5.7L V8)

 

For frostsikring har jeg nå prøvd frostvæske-gjennom-muffe-i-drevet -trikset som sett på Youtube, men foretrekker klart å fylle på slanger inne på motoren som også står anbefalt i bruksanvisningen.

 

Med skylling måtte jeg bruke pumpe da drevet ikke sugde av seg selv bare gjennom slange, og frostvæska kom ut full av sotpartikler fra eksosen i og med jeg samtidig måtte kjøre oljeblanda bensin som beskyttelse før lagring. Det ble altså mer styr og gjør at jeg ikke kan bruke frostvæska igjen.

 

Med fylle-på-slanger -trikset står det frostvæske i hele motoren og hjelper mot rust og holder impelleren fra å tørke, og på våren er det bare å åpne dreneringsskrua og ha bøtte til å samle opp fra hullet til bånnproppen. Beste hadde vært om jeg klarte å fikse en trakt med slange ut hullet så slipper væska å bli sølete fra skittent motorromgulv og alt kan samles opp for gjenbruk.

 

Fra bruksanvisningen: For additional assurance against freezing and corrosion, fill the cooling system with a mixture of propylene glycol antifreeze and tap water mixed to manufacturer’s recommendation to protect engine to the lowest temperature to which it will be exposed during cold weather or extended storage.
a. Remove thermostat housing or hose and fill with propylene glycol coolant until engine block is full. If thermostat housing was removed, reinstall and tighten cover bolts securely.

Duppe

Duppe

On 9/25/2017 at 7:08 PM, Duppe said:

Vel nå har jeg prøvd versjonen med å drenere og fylle i rørene, men det var utrolig knotete å komme til dreningsskruene, og den store slangen var skikkelig stiv og vrien å få av. Klarte heller ikke å vri åpningen på slangen flat slik at jeg kunne helle som i videoen, men måtte skaffe trakt. Ble også masse søl over motoren. Tror jeg går for dunk-trikset neste år.

 

Det gikk forresten med nesten nesten 20 liter for å få fylt blokka og riserne. (5.7L V8)

 

For frostsikring har jeg nå prøvd frostvæske-gjennom-muffe-i-drevet -trikset som sett på Youtube, men foretrekker klart å fylle på slanger inne på motoren som også står anbefalt i bruksanvisningen.

 

Med skylling måtte jeg bruke pumpe da drevet ikke sugde av seg selv bare gjennom slange, og frostvæska kom ut full av sotpartikler fra eksosen i og med jeg samtidig måtte kjøre oljeblanda bensin som beskyttelse før lagring. Det ble altså mer styr og gjør at jeg ikke kan bruke frostvæska igjen.

 

Med fylle-på-slanger -trikset står det frostvæske i hele motoren og hjelper mot rust og holder impelleren fra å tørke, og på våren er det bare å åpne dreneringsskrua og ha bøtte til å samle opp fra hullet til bånnproppen. Beste hadde vært om jeg klarte å fikse en trakt med slange ut hullet så slipper væska å bli sølete fra skittent motorromgulv og alt kan samles opp for gjenbruk.

 

Fra bruksanvisningen: For additional assurance against freezing and corrosion, fill the cooling system with a mixture of propylene glycol antifreeze and tap water mixed to manufacturer’s recommendation to protect engine to the lowest temperature to which it will be exposed
during cold weather or extended storage.
a. Remove thermostat housing or hose and fill with propylene glycol coolant until engine block is full. If thermostat housing was removed, reinstall and tighten cover bolts securely.

Duppe

Duppe

On 9/25/2017 at 7:08 PM, Duppe said:

Vel nå har jeg prøvd versjonen med å drenere og fylle i rørene, men det var utrolig knotete å komme til dreningsskruene, og den store slangen var skikkelig stiv og vrien å få av. Klarte heller ikke å vri åpningen på slangen flat slik at jeg kunne helle som i videoen, men måtte skaffe trakt. Ble også masse søl over motoren. Tror jeg går for dunk-trikset neste år.

 

Det gikk forresten med nesten nesten 20 liter for å få fylt blokka og riserne. (5.7L V8)

 

For frostsikring har jeg nå prøvd frostvæske-gjennom-muffe-i-drevet -trikset som sett på Youtube, men foretrekker klart å fylle på slanger inne på motoren som står anbefalt i bruksanvisningen.

 

Med skylling måtte jeg bruke pumpe da drevet ikke sugde av seg selv bare gjennom slange, og frostvæska kom ut full av sotpartikler fra eksosen i og med jeg samtidig måtte kjøre oljeblanda bensin som beskyttelse før lagring. Det ble altså mer styr og gjør at jeg ikke kan bruke frostvæska igjen.

 

Med fylle-på-slanger -trikset står det frostvæske i hele motoren og hjelper mot rust og holder impelleren fra å tørke, og på våren er det bare å åpne dreneringsskrua og ha bøtte til å samle opp fra hullet til bånnproppen. Beste hadde vært om jeg klarte å fikse en trakt med slange ut hullet så slipper væska å bli sølete fra skittent motorromgulv og alt kan samles opp for gjenbruk.

 

Fra bruksanvisningen: For additional assurance against freezing and corrosion, fill the cooling system with a mixture of propylene glycol antifreeze and tap water mixed to manufacturer’s recommendation to protect engine to the lowest temperature to which it will be exposed
during cold weather or extended storage.
a. Remove thermostat housing or hose and fill with propylene glycol coolant until engine block is full. If thermostat housing was removed, reinstall and tighten cover bolts securely.

Duppe

Duppe

On 9/25/2017 at 7:08 PM, Duppe said:

Vel nå har jeg prøvd versjonen med å drenere og fylle i rørene, men det var utrolig knotete å komme til dreningsskruene, og den store slangen var skikkelig stiv og vrien å få av. Klarte heller ikke å vri åpningen på slangen flat slik at jeg kunne helle som i videoen, men måtte skaffe trakt. Ble også masse søl over motoren. Tror jeg går for dunk-trikset neste år.

 

Det gikk forresten med nesten nesten 20 liter for å få fylt blokka og riserne. (5.7L V8)

 

Vel for frostsikring har jeg nå prøvd frostvæske-gjennom-muffe-i-drevet -trikset som sett på Youtube, men foretrekker klart å fylle på slanger inne på motoren som står anbefalt i bruksanvisningen.

 

Med skylling måtte jeg bruke pumpe da drevet ikke sugde av seg selv bare gjennom slange, og frostvæska kom ut full av sotpartikler fra eksosen i og med jeg samtidig måtte kjøre oljeblanda bensin som beskyttelse før lagring. Det ble altså mer styr og gjør at jeg ikke kan bruke frostvæska igjen.

 

Med fylle-på-slanger -trikset står det frostvæske i hele motoren og hjelper mot rust og holder impelleren fra å tørke, og på våren er det bare å åpne dreneringsskrua og ha bøtte til å samle opp fra hullet til bånnproppen. Beste hadde vært om jeg klarte å fikse en trakt med slange ut hullet så slipper væska å bli sølete fra skittent motorromgulv og alt kan samles opp for gjenbruk.

 

Fra bruksanvisningen: For additional assurance against freezing and corrosion, fill the cooling system with a mixture of propylene glycol antifreeze and tap water mixed to manufacturer’s recommendation to protect engine to the lowest temperature to which it will be exposed
during cold weather or extended storage.
a. Remove thermostat housing or hose and fill with propylene glycol coolant until engine block is full. If thermostat housing was removed, reinstall and tighten cover bolts securely.



×
×
  • Create New...