111baat Startet 3.Mars.2014 Del på Facebook Startet 3.Mars.2014 Skal skifte propanslange til ovn, og er usikker på om den nye koblinga blir tett nok. På ovnen sitter mutter og tetteringer, nye slangen skal vel ha kobling som passer dette. Usikker på om gjenbruk av tetteringene blir tett. Noen forslag Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.Mars.2014 Del på Facebook Svart 3.Mars.2014 Ja, så lenge det er samme kontype på slangen og rørstussen på ovnen, så skal dette bli tett. Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 3.Mars.2014 Del på Facebook Svart 3.Mars.2014 Ikke noe problem men husk å ikke trekke til for hardt , prøv med salovann etterpå for å sjekke da er du 100% sikker , Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Mars.2014 Del på Facebook Svart 3.Mars.2014 Og det skal brukes støttehylser. Sitér dette innlegget Link to post
111baat Svart 3.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2014 Ok, er første gang jeg skal skifte, så er rimelig usikker. Alternativt kunne jeg fjerna mutter og ringer, og så skru slangen direkte på rør bare med slangeklemme. Men hvis flere har erfaring med at det blir tett med gjenbruk av mutter og ringer, så prøver jeg dette først Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.Mars.2014 Del på Facebook Svart 3.Mars.2014 Alternativt kunne jeg fjerna mutter og ringer, og så skru slangen direkte på rør bare med slangeklemme. Nei, nei og nei. Da skal det brukes overgangsnippel. http://www.maritim.no/vvs/gassutstyr/nippel-3-8-5-16- Og det skal selvfølgelig brukes støttehylse i røret. http://www.maritim.no/vvs/gassutstyr/stottehylse-5-16- Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.Mars.2014 Del på Facebook Svart 3.Mars.2014 Ikke noe problem men husk å ikke trekke til for hardt , prøv med salovann etterpå for å sjekke da er du 100% sikker , veldi enig ! det er veldi lav trykk....... test med salo alternativt lekkasjespray eller så har du en sånn her montert nærmest propanflaske så er du trygg ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bellen Svart 3.Mars.2014 Del på Facebook Svart 3.Mars.2014 Vanskelig å sjå på bildet, men er det ikkje rustfritt stålrør dette? Trenger ikkje støttehylse da. Sitér dette innlegget Link to post
111baat Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Ikke rustfritt. Elforsinka, men usikker på om det kan være stål eller messing under. Står i en Bavaria 32 2010modell Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Er det elforsinket, er det stål. Ingen grunn til å galvanisere messing. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.