lofot2 Startet 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2014 Gode nyheter for oss eiere av NB båter. Leser på hjemmesiden deres i dag at de skal starte opp på nytt de nærmeste ukene. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Hvor mange ganger har de vært konk nå? Er det bare å gå konk, la leverandørene blø, og så starte på nytt igjen som intet har hendt?? Hvilken tillit vil vi ha til slik forretningsførsel?? Jeg bare spør! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kenneth 81 Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Spørsmålet er hva de skal starte opp med? Er ikke alt av former etc solgt? Sent from my GT-I9506 using Tapatalk Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Bergen dørk Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 I en artikkel i Båtmagasinet i forrige uke framkom det at det var eiere uten erfaring fra båtbransjen som hadde kjøpt liket. Og det er lagt ut en annonse på finn som tyder på at de ikke har tenkt å ferdigstille det som er under bygging, eller forstår dere det på en annen måte? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46969739 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Con Firm Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Kan vel være at varebeholdningen er oppkjøpt, uten produksjonsutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 http://www.batmagasinet.no/artikkel/west-yards-overtar-likevel-nb-b%C3%A5tene Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Bergen dørk Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 (redigert) Da er altså Martin Viksund på tokt igjen. Håper det går bra! Redigert 5.Mars.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Marwin skrev On 5.3.2014 at 14.11: Hvor mange ganger har de vært konk nå? NB har vel aldri vært konk før nå? Tror det var relativt ryddig avslutning av butikken også selv om det nok er noen som taper penger. Men Viksund derimot..... Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Har ikke den helt store trua på dette jeg heller ! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Det er et annet firma enn NB Marine som eier formene og produksjonslokalene. Derfor kan det godt hende at båtene kommer på markedet igjen.Men det blir med et annet navn -- rettighetene til NB Marine/Ardea er solgt til utenforstående. Det som er av varelager, delelager og uferdige båter blir solgt fortløpende.Driftstilbehøret går med i samme slengen og det vil stå tomme lokaler og tomme former tilbake når alt er sagt og gjort. Dermed blir det nok vanskelig for eierne av lokalene og formene å få i gang produksjon igjen. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
ashfirelate Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Marwin skrev On 5.3.2014 at 14.11: Hvor mange ganger har de vært konk nå? Er det bare å gå konk, la leverandørene blø, og så starte på nytt igjen som intet har hendt?? Hvilken tillit vil vi ha til slik forretningsførsel?? Jeg bare spør! 1 gang, om du teller med denne gangen her.?! Sitér dette innlegget Link to post
lofot2 Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2014 NB har jo vært en stabil båtprodusent gjennom mange år, kjent for god kvalitet. Båtene er laget for helårsbruk langs kysten i Norge. Synes merket virkelig fortjener en ny sjanse. Ikke minst er dette gode nyheter for oss som eier NB båter. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 7.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2014 lofot2 skrev On 7.3.2014 at 14.44: ...Synes merket virkelig fortjener en ny sjanse. Ikke minst er dette gode nyheter for oss som eier NB båter. Forståelig det. Markedsverdien blir kanskje bedre hvis fabrikken er i live... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
KARILLA Svart 7.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2014 Siste nytt. http://www.batmagasinet.no/artikkel/west-yards-overtar-likevel-nb-båtene Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Skipper Worse Svart 7.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2014 Produksjonen blir nok med andre båter hvis ikke West Yards får kjøpe formene av Albe Team. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sydvesten Svart 7.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2014 Marwin skrev On 5.3.2014 at 14.11: Hvor mange ganger har de vært konk nå? Er det bare å gå konk, la leverandørene blø, og så starte på nytt igjen som intet har hendt?? Dessverre så er slikt fullt lovlig, så lenge de gjør det riktig.. Det er banker og leverandører som tar regningen for kyniske bedriftsledere som spekulerer i konkurser Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Ida Marie III Svart 7.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2014 Sydvesten skrev On 7.3.2014 at 19.44: Dessverre så er slikt fullt lovlig, så lenge de gjør det riktig.. Det er banker og leverandører som tar regningen for kyniske bedriftsledere som spekulerer i konkurser Har NB vært konk tidligere ?? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Sydvesten skrev On 7.3.2014 at 19.44: Dessverre så er slikt fullt lovlig, så lenge de gjør det riktig.. Det er banker og leverandører som tar regningen for kyniske bedriftsledere som spekulerer i konkurser Vi kan nok være sikre på at banker og leverandører sender kostnaden videre till oss andre kunder. Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Noen som vet mer om hvordan dette går ? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Nå må dere la være å prate om hvor mange ganger NB har vært konkurs, de er ingen konkursryttere. Viksund derimot har vært en gjenganger, men det stoppet heldigvis med den siste. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
ashfirelate Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Ida Marie III skrev On 7.3.2014 at 20.43: Har NB vært konk tidligere ?? Nei... -Sier meg enig men VannTro her, man må være litt forsiktig med å påstå ting uten å vite. Mange firma som kan kalles konkursryttere, men for et firma som har drevet ærlig og lovelig siden starten, og alltid betalt sine regninger, er det det værste rykte man kan få på seg... Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Noen som vet hvordan det går med denne saken ? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Har hatt kontakt med dette firmaet http://norskmarine.no de har etter sigende overtatt brandet NB og har et par NB båter tilsalgs på Finn. Om NB har gjennoppstått er jeg usikker på, ringte for å spørre de om noe og svarene mht NB var ikke avklarende. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Key Freak Svart 9.September.2014 Link til dette innlegget Svart 9.September.2014 Jeg snakket med en kar hos Viknes på Aker Brygge sist fredag. Han sa at han for få dager siden hadde hørt at de seneste forhandlingene var skrinlagt. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bergen dørk Svart 10.September.2014 Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Hvem er det som gidder å kaste penger ned i slike pengesluk nå? De må såfall ha en rimelig idealistisk tilnærming. Vanskelig å starte opp igjen og få butikk ut av dette. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.