Jump to content

Da var man båtløs..

Gew77

Recommended Posts

Etter tre sesonger med vår Nidelv 24 fra 1973,la vi den ut for salg på Finn. Når jeg satte prisen fulgte jeg et råd jeg har fått flere her på Båtplassen; nemlig å legge seg på et fornuftig nivå. Jeg ble overveldet over responsen tror antall henvendelser nærmet seg 3 sifret. Og båten ble solgt for prisen jeg satte på Finn.no

Pga huskjøp har vi valgt å være uten båt i 2014, det blir tøft:(

Men skal bruke det neste året på å drømme og holde seg oppdatert med daglige runder her inne:)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Et år går fort. Legg deg skikkelig i selen med ting som evt må gjøres på huset mens du er båtlaus, så er ofte familien mer medgjørlig når båt igjen skal handles.

(min erfaring)

Litt pølsefingre her.

Det jeg ville si er Ja er helt enig med deg her. Med båt på vann er det ikke mye som blir gjort med huset.

Jeg har utsatt malejobben i ett par år nå, men i år må det gjøres. Så nå har jeg allerede vasket huset ( noen få dager siden) og venter bare på gode vær og føreforhold til å male.

Er selvfølgelig i full sving med å klargjøre båten for sjøsetting.

larss

Skjønner godt at du prioriterer huset kommende år.

Etter å ha pusset opp huset samtidig med båten har jeg nå innsett at det var lurt å sette bort de to siste rommene i 2 etg.

Heldigvis fikk jeg støtte i heimen når jeg fremmet forslag om å sette bort jobben, kanskje hun innså at jeg var drittlei etter 1 år med litex, el, rør, parkett og maling!!

Alle de tusenlappene spart på å gjøre jobben selv har gitt meg goodwill til å bruke noen ekstra båtlapper/tid på snekka.

Når sant skal sies har jeg aldri lagt et regnskap på bordet for å vise hva jeg har brukt på båten, men jeg har heller aldri stilt spm ang : yoga, sko,vesker + div damesyssler.....dette har jeg satt inn på en konto med høy samvittighetsrente til bruk i trange tider!!;-)

Lykke til med nytt hus!!

Redigert av biozide (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...