Tysseland Startet 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2014 Hei, eg har no arvet en båt fra slutten av 70 tallet. det er en plast snekke og har en Yanmar 3QM30 motor. Trenger litt hjelp/tips til gulvtype og om det er noen spesielle tretyper eg burde velge for og ha inne i båten. Tenkte også å bruke vanlig vegg til vegg teppe inne i båten. har fjernet det gammle gulvet som lå inne. Noen andre som har erfaring med Yanmar motoren ? er det noe spesielt eg burde være oppmerksom på ? båten har stått på land i 16år. motoren starte på første kikk med starteren. og ikkje noe rust inne i motoren. fikk sandblåst eksosmanifoilen. men burde eg behandle den med noe i etterkant i vannkanalene ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Toppene på disse har en tendens å sprekke pga rust som tetter kanalene. En oppstaking der det er mulig å komme til kan være lurt. Gjerne ogå en runde med Systemrens Tepper i båt er ikke nødvendigvis lurt, fukt gir mugg og lukt rimelig fort. Vaskbare flater er mye mer brukervennlig. Det normale av treverk i båt er teakfinerplater og kantlister i heltre teak. Du kan selfølgelig bruke annet, men det blir lett seende veldig "hjemmesnekret" ut... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars Kirkeng Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Det kommer an på budsjettet men det går jo an å lage en mal og få formsydde tepper. Deilig med litt tykke tepper. Også er det greit å ha en fuktball samler i frampiggen som man tømmer ved behov. Bare kos og morro dette her.. :-) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Du får tepper beregnet på båt i hos mange fargehandlere. Er i plastmateriale og ser ut som grov filt. Relativt billige er de også, samt at de ikke holder på fuktighet. Finerplater av god kvalitet til dørken er enkelt og reit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.