Jump to content

Hva kan brukes på dørken i plastsnekke?

Tysseland

Recommended Posts

Hei, eg har no arvet en båt fra slutten av 70 tallet. det er en plast snekke og har en Yanmar 3QM30 motor.

Trenger litt hjelp/tips til gulvtype og om det er noen spesielle tretyper eg burde velge for og ha inne i båten. Tenkte også å bruke vanlig vegg til vegg teppe inne i båten. har fjernet det gammle gulvet som lå inne.

Noen andre som har erfaring med Yanmar motoren ? er det noe spesielt eg burde være oppmerksom på ? båten har stått på land i 16år. motoren starte på første kikk med starteren. og ikkje noe rust inne i motoren. fikk sandblåst eksosmanifoilen. men burde eg behandle den med noe i etterkant i vannkanalene ?

Toppene på disse har en tendens å sprekke pga rust som tetter kanalene. En oppstaking der det er mulig å komme til kan være lurt. Gjerne ogå en runde med Systemrens

Tepper i båt er ikke nødvendigvis lurt, fukt gir mugg og lukt rimelig fort. Vaskbare flater er mye mer brukervennlig.

Det normale av treverk i båt er teakfinerplater og kantlister i heltre teak. Du kan selfølgelig bruke annet, men det blir lett seende veldig "hjemmesnekret" ut...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...