Jump to content

bygge\resturere båt hamar\gjøvik\lillehammer


tormodt

Recommended Posts

Hei!

 

Siden jeg er så fersk her på forumet, så kjenner jeg lite til hvor folket er i fra og hvilken planer dere går med..

 

-Så da lurte jeg på om det er noen i området hamar\gjøvik\lillehammer som går med planer eller alt har startet med å bygge egen båt, eller holder på med en større resturering..

 

Ser ut som om det blir selvbygg på meg, og det hadde jo vært artig og ha noen nærheten som holder på med det samme.. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hva slags båt har du tenkt deg?

Har gode forbindelser til folk som kan "alt" om tradisjonell trebåtbygging på Mjøsa - men du vil vel, som de fleste, ha "tupperware"?

<{POST_SNAPBACK}>

 

*ler* -vel, er vel sånn midt i mellom tenker jeg..

 

Hvis planer og budsjett går i orden så blir det nok en "barrel back" kopi, som er bygget med en kald bakt kryssfiner konstruksjon.. -så, man må vel nesten bite i det sure eple og kalle det "tupperware" da.. *sukk* :headbang:

 

...men, en slik båt både ser ut, og har en viss trebåt følelse..

Link to post
Share on other sites

Det er da ikke noe å sukke over! Blir sikkert bedre enn mye annet som flyter og som kalles båt. Velkommen på Mjøsa så snart som mulig.

Hilsen stålbåt.

<{POST_SNAPBACK}>

nei kanskje ikke.. -men er nå en egen sjarm med ekte trebåter.. -men når man planlegger å bygge er det altid ett spørsmål om kostnad og tid. Har vel funnet ut at begge er mindre ved en kryssfiner konstruksjon..

 

-men en slik bygging tar jo jammen lang tid uansett! ..så blir vel en stund til jeg kommer meg på vannet! -i alle fall med denne båten.. Men nå ligger jo huset mitt 50 meter fra mjøskanten så skal nok altids komme meg utpå.. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...