Jump to content

Eierskifte/forsikringsproblem..

Muren Motorsport

Recommended Posts

Heisann igjen! Kjøpte en GH14 i fjor høst, båten var rimelig sliten,så jeg tok umiddelbart igang med restaurering, å i kampens hete vart regnummeret på båten fjerna med varmepistol.. uten å notere det ned selvsakt.. :( båten vart lakka å stelt istand. Hmm... må vel forsikre saken til våren var neste tanke.. Men forsikringsselskapet ville jo selvsakt vite om båten er erverva på lovlig vis.. Hmf.. Ringde til tidligere eier.. Nææ.. han hadde kjøpt den av en bekjent av en hyttenabo.. etter litt detektivarbeid fann jeg denne karen.. Men han hadde kjøpt båten av en.. HADDE IKKE PEILING. på hvem han var.. båten var registrert før han kjøpte den. men han hadde aldri tenkt tanken på noen kontrakt eller forsikring.. Hva gjør jeg?

Gjør båten så spesiell at den skiller seg fra alle andre og legg ut bilde av den her :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Sikker på at det var skilt fra registeret til NSSR som stod på? Og ikke gamle småbåtregisteret? Det gamle har jo avgått med døden, og hvis ingen av de tidligere eiere har registrert om så er den kanskje slettet hos NSSR også.

Er det serienr på båten går det jo ann å sende dem en forespørsel å sjekke om de har noe data på den, evt sjekke med onkel politi om serienr er meld stjålet.

Er det ikke nr på den, er det kanskje bedre tyveri sikring å secure merke? Det gjelder som registrering, så du får tegnet forsikring også.

Og det er vel uansett motor som bør sikres mot tyveri. Er vel begrenset med tyveribander som jakter på GH14. ;-)

Redigert av NoWaK (see edit history)

Jan Fredrik

Jeg bor her, du æ? Badegjest?

Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle), Yamarin 4220 også et par slepejoller.

Sikker på at det var skilt fra registeret til NSSR som stod på? Og ikke gamle småbåtregisteret? Det gamle har jo avgått med døden, og hvis ingen av de tidligere eiere har registrert om så er den kanskje slettet hos NSSR også.

Er det serienr på båten går det jo ann å sende dem en forespørsel å sjekke om de har noe data på den, evt sjekke med onkel politi om serienr er meld stjålet.

Er det ikke nr på den, er det kanskje bedre tyveri sikring å secure merke? Det gjelder som registrering, så du får tegnet forsikring også.

Og det er vel uansett motor som bør sikres mot tyveri. Er vel begrenset med tyveribander som jakter på GH14. ;-)

Det var et slik ca. 7x30 cm stort refleksmerke som var på båten.. Båt og motor har nok ikke rare verdien for annet enn meg å hyggen jeg å småfolka mine har av den! :) Men den dagen båten eventuelt skulle skade en annen båt.. da hadde forsikringa vært kjekk og ha... :) ca 100 kroner i året fikk jeg beskjed om av If.. Men uten dokumentasjon om att båten er min.. ingen forsikring..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...