Kenarn Startet 9.Mars.2014 Del på Facebook Startet 9.Mars.2014 Jeg har slipt ned dørken,så den er helt fri for lakk.dørken har svarte nater i sica eller tec7,og den er under kalesja. Ble anbefalt å bruke clipper1 først og avslutte med ravilakk. Etter å ha lest sider opp og ned her inne på forumet,så føler jeg dette kansje er litt feil med tanke på natene. Hvis jeg lakker de med ravilakk,så vil de sprekke og flasse. Tenker jeg riktig da? Mener ravilakken er for stiv. Dørken er 18 mm finer med 5 mm teak og nater på toppen. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Kontakt Båtdekk i Tvedestrand. http://www.baatdekk.no/teakseal/ Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Terje_F Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Kan jeg spørre hvordan du har slipt ned? Er natene dine harde? Jeg har en teakdørk hvor natene er helt myke og lurer på om det er mulig å slipe ned uten å nate på nytt. Har en følelse på at svaret er nei. Kan ikke skjønne hvordan det skal være mulig. Ifølge noen tråder her inne så skyldes myke nater at natemassen ikke har tålt oljebasert teakolje. Høres jo ikke bra ut... Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Kan jeg spørre hvordan du har slipt ned? Er natene dine harde? Jeg har en teakdørk hvor natene er helt myke og lurer på om det er mulig å slipe ned uten å nate på nytt. Har en følelse på at svaret er nei. Kan ikke skjønne hvordan det skal være mulig. Ifølge noen tråder her inne så skyldes myke nater at natemassen ikke har tålt oljebasert teakolje. Høres jo ikke bra ut... Natene skal være relativt myke. Hvis du derimot mener at natene begynner å svarte av på teaken, mao at den går i oppløsning så er det noe annet. Det er riktig at det er en del teakoljer som løser opp natene. Har selv opplevd det. Da var det ingen annen utvei enn å fjerne natene. Det er et par tråder om det her på Båtplassen. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
BjornLie Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Båtdekk i Tvedestrand har oljer som fungerer bra på de fleste natemasser. Skal du være helt sikker så bruk samme natemasse som Båtdekk i Tvedestrand bruker. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Kenarn Svart 9.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Natene mine er på en måte myke,som stivnet sika er. Jeg brukte bandsliper med 80 papir,så gikk jeg over med eksentersliper med 180 papir til slutt. Dette ble veldig bra,natene står litt over takene bare. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 På ett område på akterdäck har nåterna i mitt teakdäck blivit kletiga. Det vill inte upphöra så jag tror att jag måste nåta om däcket på c:a 1 kvm. Tror det beror på att jag behandlade stolarna jag har där med silikonspray för att stolarna skulle gå lätta re att flytta. Verkar som att silikonen löser nåtmassan. Sitér dette innlegget Link to post
Kenarn Svart 9.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Jeg får ringe til tvedestrand i morgen,takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Trudde ravilakk var bra på dørk da den er hard? Sitér dette innlegget Link to post
Kenarn Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Jeg ringte dit i dag,men de hadde ikke noe erfaring med clipper1 og ravilakk Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 De hadde vel noe annet du kunne bruke? Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Kenarn Svart 11.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Som jeg skjønte så hadde de ikke hvert borti myke nater,som tec7 osv. De bruker sikkert bare teak dørk med falske nater da,det hadde jeg i den forrige båten min. Sitér dette innlegget Link to post
Kenarn Svart 11.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Men nå er jeg igang med en prøve,så får jeg se hvordan det går Sitér dette innlegget Link to post
Kenarn Svart 13.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Har oljet to ganger med klipper1, natemassen er fin enda Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.