Jump to content

Dieselvarmer Eberspächer D3l gir lite varme


Laguna25

Recommended Posts

har hatt oppe min Eber og bytta kulelager inni denne, men syntes ikke det er noe

bra varme som kommer ut av den.

Har vasket ut mye sot fra brennkammeret før monteringen så det skulle være OK.

Den brenner fint og starter lett.

Men inni er det ei veke eller filt som ligger i brennkammeret som ser ut til at det er utbrendt eller noe

slik.

Kan dette være årsaken at den gir lite varme?

Kan holde hånda rett framom utblåsinga uten att det er ubehagelig.

Pumpa går fint med stødig tikking men skal ta opp filteret i den for se om det kan ligge der.

 

Hva er den veka eller filten til i brennkammeret (funksjon)

 

det bør vel være nesten umulig å holde handa rett foran utløpet på varmeren?

Link to post

Har tatt opp filteret i dieselpumpen, det var halveis tett ja.

Virker som det ble varmere luft nå men kan holde handa greit foran

enda.

Har tatt den ut og kjører den i garasjen derfor kan jeg kjenne rett i utløpet,

skal teste med et termometer for å få rett grader ut av den.

 

Kan den veka eller duken som er inni ha noe å si?

 

Kjører den på batteri med lader på så den har bra med strøm og spenning.

Link to post

Virker som det ble varmere luft nå men kan holde handa greit foran

enda.

Har tatt den ut og kjører den i garasjen derfor kan jeg kjenne rett i utløpet,

skal teste med et termometer for å få rett grader ut av den.

 

 

Det tar en stund fra den starter til den gir max varme, men når den er gjennomvarm har jeg målt luftemperaturer opp mot 90 grader ut av min, og det er ute på dysene, men jeg har isolert slangene frem da... Å holde hånda foran når den er kommet skikkelig i gang er vondt og jeg klarer ikke mange sekund.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post

Trenger du deler får du de billig her: http://sales.butlertechnik.com/

 

Jeg skiftet alt av pakninger og filt og sil og glødeplugg på min når jeg først hadde den nede.....ikke dyrt. Har du hatt brenneren fra hverandre SKAL alle pakninger skiftes. Spesielt den filtpakningen. Den kan ikke brukes opp igjen...

(Gjelder en D3LP som stod i min campingbil. Har et hovedkort til D3LP til overs om noen har bruk for).

Redigert av jerognal (see edit history)
Link to post

Men inni er det ei veke eller filt som ligger i brennkammeret som ser ut til at det er utbrendt eller noe

slik.

 

Den veken/filten må du bytte. Hvis Eber'en er sånn nogenlunde lik Wallas'en jeg hadde i fjor i funksjon, så vil den nok ikke fungere som den skal om den er utbrent.

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post

Ja da hørest det ut som den må opp igjen å bytte den filten, veldig greit

når andre har erfaring med slik.

Burde vel tenkt at den bør byttes men hadde vel ikke tid å vente på en ny, da det

er mer morro å montere for så å prøve den.

Våren og sommeren kommer fort nå når vi har tippa over til mars, gleder meg til sommeren ja

kjenner det skal bli godt å få vann under kjølen.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...