Laguna25 Startet 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2014 har hatt oppe min Eber og bytta kulelager inni denne, men syntes ikke det er noe bra varme som kommer ut av den. Har vasket ut mye sot fra brennkammeret før monteringen så det skulle være OK. Den brenner fint og starter lett. Men inni er det ei veke eller filt som ligger i brennkammeret som ser ut til at det er utbrendt eller noe slik. Kan dette være årsaken at den gir lite varme? Kan holde hånda rett framom utblåsinga uten att det er ubehagelig. Pumpa går fint med stødig tikking men skal ta opp filteret i den for se om det kan ligge der. Hva er den veka eller filten til i brennkammeret (funksjon) det bør vel være nesten umulig å holde handa rett foran utløpet på varmeren? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Får den nok strøm? Hva med diesel? Hvordan ser filteret ut? Har du gått over alle koblinger på varmluftsrørene og sett til at aller er skikkelig fast? Sitér dette innlegget Link to post
Laguna25 Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Har tatt opp filteret i dieselpumpen, det var halveis tett ja. Virker som det ble varmere luft nå men kan holde handa greit foran enda. Har tatt den ut og kjører den i garasjen derfor kan jeg kjenne rett i utløpet, skal teste med et termometer for å få rett grader ut av den. Kan den veka eller duken som er inni ha noe å si? Kjører den på batteri med lader på så den har bra med strøm og spenning. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 mål hvor mye diesel den brenner opp i timen. stemmer dette med spesifikasjonene er det sikkert bra. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Virker som det ble varmere luft nå men kan holde handa greit foran enda. Har tatt den ut og kjører den i garasjen derfor kan jeg kjenne rett i utløpet, skal teste med et termometer for å få rett grader ut av den. Det tar en stund fra den starter til den gir max varme, men når den er gjennomvarm har jeg målt luftemperaturer opp mot 90 grader ut av min, og det er ute på dysene, men jeg har isolert slangene frem da... Å holde hånda foran når den er kommet skikkelig i gang er vondt og jeg klarer ikke mange sekund. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Laguna25 Svart 11.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Da skal jeg kjøre den med en tilmålt mengde å se hvor lenge den brenner, Prøver da samtidig med temp måling for å se hvor den ligger. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 (redigert) Trenger du deler får du de billig her: http://sales.butlertechnik.com/ Jeg skiftet alt av pakninger og filt og sil og glødeplugg på min når jeg først hadde den nede.....ikke dyrt. Har du hatt brenneren fra hverandre SKAL alle pakninger skiftes. Spesielt den filtpakningen. Den kan ikke brukes opp igjen... (Gjelder en D3LP som stod i min campingbil. Har et hovedkort til D3LP til overs om noen har bruk for). Redigert 11.Mars.2014 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Er det billig der? Viftemotor D3L, 254,15£ Så kommer frakt, gebyr og norsk mva. Pris fra forhandler i Norge kr 2500,- eks mva. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Tja var iallefall billig i vinter. 150£ for et hoveskort var iallefall halv pris... Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Ellers finnes jo e-bay.... Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Da sjekket eg prisforskjellen på det hovedkortet: Orginalt i Norge. 6500,- UK-pris 150£. En viss prisforskjell..... Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Det var jo billig hvis det er D3L , uten frakt og mva? Norsk pris kr 4050,- (25 1688 50 00 05-12V) og 4700,- (24V) eks mva. D3LCC 3700,- eks mva. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 (redigert) Mulig det var ekstra dyrt til min brenner D3LP. Og frakt var ubetydelig på det kortet. Moms? Tja..... Men som alltid gjelder det å sjekke priser rundt om. .... Redigert 12.Mars.2014 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Men inni er det ei veke eller filt som ligger i brennkammeret som ser ut til at det er utbrendt eller noe slik. Den veken/filten må du bytte. Hvis Eber'en er sånn nogenlunde lik Wallas'en jeg hadde i fjor i funksjon, så vil den nok ikke fungere som den skal om den er utbrent. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Laguna25 Svart 12.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Ja da hørest det ut som den må opp igjen å bytte den filten, veldig greit når andre har erfaring med slik. Burde vel tenkt at den bør byttes men hadde vel ikke tid å vente på en ny, da det er mer morro å montere for så å prøve den. Våren og sommeren kommer fort nå når vi har tippa over til mars, gleder meg til sommeren ja kjenner det skal bli godt å få vann under kjølen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.