dobba Startet 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2014 Kjøpt billig ekkolodd, kan eg koble rett på batteristen? Surre kabel rundt polene? Eller må det via et bryterpanel el.lign? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Anbefaler å kjøre det via en sikring og en bryter Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
dobba Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Av det eg ser på enkle brytere er det to "plater" te kabelsko under. Skjønner ikke åssen det funke, trenger jeg ikke to ledninger inn i den fra batteri, og to te ekkoloddet? Eller noe lureri med jording? Teskje, mange takk;) Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Du tar plussen igjennom bryteren. Minusen går direkte. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Du kan bruke det rett på batteri,men du bør ha en 5amp sikring på plusskabelen. Sikringen bør sitte så nærme batteriet som mulig. Skal du koble en bryter i mellom, setter du ledningen fra pluss på batteriet på det ene plata og pluss fra ekkoloddet i den andre. Jordingsledningen kobler du rett på batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
dobba Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Lars k, det skjønte jeg! Takker!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.