owie Startet 11.Mars.2014 Del på Facebook Startet 11.Mars.2014 (redigert) Har en mulig fastbrent stempelring eller to, lurer på om noen har meninger/erfaring med å helle hydraulikkolje i sylinderen for og løse opp dette! Må jo være mye letter og ikke minst billigere enn å ta av toppen! Motoren er en iveco aifo 8061 srm 00. Redigert 11.Mars.2014 av owie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 11.Mars.2014 Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Eg ville heller prøvd med diesel, den er meir tyntflytende og trenger dermed bedre inn i trange plasser, og så er den lettere å få ut igjen når du skal starte opp. Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 11.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Ja, forstår hva du mener, men hydraulikkoljen løser godt opp, å den er litt tykkere en diesel! Å ut kommer den alltids, kjører på starteren med dysene ute så går det bare godt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 11.Mars.2014 Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Eventuelt en oljesuger ned i dysehull.. litt mindre søl muligens.. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 11.Mars.2014 Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Dysene står vel i innsuget og ikkje i sylinderen? Så da hjelper det kansje ikkje og fjerne dysene for å lette på kompresjonen ? Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 11.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Sist æ visste så står dysene i toppen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 11.Mars.2014 Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Kjenner ikkje til den motoren, men med mindre det er en direkte innsprøyta diesel, så sprøytes dieseln inn rett før innsugningsventilen. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 11.Mars.2014 Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Den sprøytes nok direkte i sylinderen. Kun bensinmotorer som har dysene montert før innsugsventilen. Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 11.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Nei, denne e direkte innsprøyta så da går det fint å blåse ut Olje fra sylinderne. Men hvordan løser hydraulikkolje opp sot i forhold til diesel? :-) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 11.Mars.2014 Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Prøv WD40, dette stoffet har fungert på det meste. Gummifornying, rens av motordeler, fjerning av limrester, penselvask osv.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
owie Svart 11.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mars.2014 Tenkte å helle litt omega 636 nedi for å sjå, men vet at hydraulikkolje løser også godt opp, vet folk som har lagt rustent verktøy I hyd,oljebad med veldig godt resultat! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Mars.2014 Del på Facebook Svart 15.Mars.2014 Kjenner ikkje til den motoren, men med mindre det er en direkte innsprøyta diesel, så sprøytes dieseln inn rett før innsugningsventilen. Du tenker kanskje på forkammer dieselmotorer. Et lite kammer i toppen der dysa står. Vanlig fram til årtusenskiftet på mange dieselmotorer både bil og båt. Men ingen dieselmotorer har dyse i innsuget. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.