Chilli Solbris Startet 13.Mars.2014 Del på Facebook Startet 13.Mars.2014 Jeg lurer på om jeg skal leie ut båten min tre uker i sommer. Har sett litt i andre tråder men de er av relativteldre karakter. Jeg har fått med meg at det har vært mange negative erfaringer, men er det noen av dere med god erfaring? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Mckongen Svart 13.Mars.2014 Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Den ligger ute på finn ser jeg. Pen båt. Har sett litt på disse båtene. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 13.Mars.2014 Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Ser du har den fine Tresfjorden til salgs på Finn, hadde det vært et år frem i tid, så hadde jeg vært pot kjøper;) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Den ligger ute på finn ser jeg. Pen båt. Har sett litt på disse båtene. Ja det stemmer at den ligger ute. Jeg tenker å ta steget opp mot helårsbåt/bolig. Men uansett får jeg ikke brukt båten i sommer. Har tatt på meg å jobbe. Den skal derimot brukes til fulle i april og mai. Og blir den ikke solgt blir den brukt til slutten av oktober! Jeg er kjempefornøyd med denne båten men "behovet" endrer seg........ Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Ser du har den fine Tresfjorden til salgs på Finn, hadde det vært et år frem i tid, så hadde jeg vært pot kjøper;) Den blir godt tatt vare på og jeg har ingen hast med å selge. Som nevnt over har jeg planer/drømmer om helårsbåt/bolig. Og jeg har ike tenkt å forhaste meg med å kjøpe ny. Så lenge jeg har denne blir det Kostervals og Bohuslän på meg....... Tenkte å arrangere konvoi for saktegående båter til Koster Blir fra Mossesundet og nedover..... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kire Svart 13.Mars.2014 Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Har leid ut endel i tidligere år. Også flere båter på samme tid! Er man litt selektiv og forlanger litt og bruker sunn fornuft ved valg av folk så går dette bra. Jeg valgte alltid familier med barn, da det gir deg trygghet også. Husk god kontrakt og avtaler om tidspunkt/dag for tilbakelevering, vask utvendig og innvendig. Du må ha et depositum som er relatert til din egenandel. Ikke vasket båt trekkes med Kr 1.000,- eller mer av depositumet og det samme for hver dag med forsinkelser. Ved mindre skader som sår og riper utvendig eller på interiør trekkes dette av depositum etter takst eller avtale mellom dere. Mvh Kire Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Har leid ut endel i tidligere år. Også flere båter på samme tid! Er man litt selektiv og forlanger litt og bruker sunn fornuft ved valg av folk så går dette bra. Jeg valgte alltid familier med barn, da det gir deg trygghet også. Husk god kontrakt og avtaler om tidspunkt/dag for tilbakelevering, vask utvendig og innvendig. Du må ha et depositum som er relatert til din egenandel. Ikke vasket båt trekkes med Kr 1.000,- eller mer av depositumet og det samme for hver dag med forsinkelser. Ved mindre skader som sår og riper utvendig eller på interiør trekkes dette av depositum etter takst eller avtale mellom dere. Mvh Kire Takk for respons! Gode råd du kommer med der. Skal google og se om jeg finner leiekontrakt. Blir jeg kvitt båtplassen på Hankø er det ikke aktuelt å leie ut, men leier jeg ut kan de velge "hjemmehavn" Kambo eller Hankø. Hva tror du er normal leie for en båt av min årgang og størrelse? Mvh Erik Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
KongKing Svart 13.Mars.2014 Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Jeg har leid ut min Nidelv24. Leid ut til voksne folk uten problemer. Litt småplukk med et håndtak som ble borte, men ingen store ting. Tok 5000 for 1 uke. Din båt er vel noe ala baltic og den ligger på 10-13 000 for de beste ukene om sommeren. Jeg brukte en ferdig båtutleiekontrakt på forbrukerrådets sine sider. Har selv leid båt de 3 siste sommerene, en Baltic, og har bare gode erfaring med det :-) Hvis folk er som meg så er de nok ekstra forsiktig med en båt de har leid. Tror ikke du har så mye å frykte for ved utleie. Å leie til barnefamilier er et godt tips. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Jeg har leid ut min Nidelv24. Leid ut til voksne folk uten problemer. Litt småplukk med et håndtak som ble borte, men ingen store ting. Tok 5000 for 1 uke. Din båt er vel noe ala baltic og den ligger på 10-13 000 for de beste ukene om sommeren. Jeg brukte en ferdig båtutleiekontrakt på forbrukerrådets sine sider. Har selv leid båt de 3 siste sommerene, en Baltic, og har bare gode erfaring med det :-) Hvis folk er som meg så er de nok ekstra forsiktig med en båt de har leid. Tror ikke du har så mye å frykte for ved utleie. Å leie til barnefamilier er et godt tips. Kk Flotte greier Kongking. Heller mot at jeg tør å gjøre et forsøk på dette. Skal leite frem leiekontrakten på forbrukerrådets sider tenkte jeg skulle ta 7000,- pr. uke. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gew77 Svart 14.Mars.2014 Del på Facebook Svart 14.Mars.2014 Så lenge jeg har denne blir det Kostervals og Bohuslän på meg....... Tenkte å arrangere konvoi for saktegående båter til Koster Blir fra Mossesundet og nedover..... Skulle gjerne vært med på den, men har nettopp solgt Nidelven, og blir uten båt denne sesongen pga huskjøp:( Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Kire Svart 14.Mars.2014 Del på Facebook Svart 14.Mars.2014 Flotte greier Kongking. Heller mot at jeg tør å gjøre et forsøk på dette. Skal leite frem leiekontrakten på forbrukerrådets sider tenkte jeg skulle ta 7000,- pr. uke. Hei igjen Synes du var beskjeden jeg da med 7.000,- pr uke. Er vel litt billig det. Synes i hvert fall du skal legge deg på 9.000,- pr uke for båt i din størrelse. Er den velholdt og pen så burde du få det. Jeg leide ut kun i hele uker med båt ut Lørdag Kl 15.00 og innlevering Lørdag Kl 11.00. Da har du tid til litt stell og sjekk Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2014 Da går jeg for ditt forslag Kire. Jeg synes jo båten er fin og mye nytt er det der også. Så komforten og tryggheten ombord er det ingen ting å si på. Takker for innspill! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
jøran123 Svart 15.Mars.2014 Del på Facebook Svart 15.Mars.2014 Hei jeg leide en Westbas 29 for et par år siden. betalte 11000 pr uke i Juli. Depositum kr 5000. Fungerte fint. leide med full tank, leverte med full tank. prisene varierer veldig før og etter "fellesferien. Bruker man båt kun i ferien, er det en billig måte å ha båt på. For den som leier ut er det gode penger. Skal ikke så mange ukene til før man har "gratis" båthold. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 15.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2014 (redigert) Jeg leier ut fordi jeg glemte å si opp båtplassen på Hankø. Var 30 dager for sent ute. De nekter å la meg slippe, så da blir dette en måte å dekke inn en båtplass jeg overhodet ikke trenger. Redigert 15.Mars.2014 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.