Jump to content

Hvor vanskelig er det å bytte undervannshuset på VP 130 seildrev?


jonsverre

Recommended Posts

Hei!

Har et Volvo 130 seildrev med korrosjonsskader, jeg skal bytte undervannshuset. Jeg har skrudd ut gir og drev, og

har fjernet lagerhuset. Aksler og lager virker i god stand, så jeg tenker å kun bytte undervannshuset, men bruke den gamle innmaten. Har vært i kontakt med et VP-verksted om dette. Men her er mine spørsmål: Hvor mange timers jobb er dette egentlig, og hvor vanskelig er det egentlig? Er rimelig handy, men har ikke spesialverktøy utover gode pipenøkler, fastnøkler, umbracoer etc. mvh
jonsverre

 

(Huset koster ca 9.000,-, hus ink. innmat koster ca 27.000,-)

 

Link to post

Jeg har ikke gjort det selv, men ville bare gått for den versjonen som koster 9000,-

Det kan umulig være helt umulig å få til for en som er litt nevenyttig og som skjønner at man ikke skal bruke slegge for å få inn en simring.

 

Jeg har et 120S drev og har byttet simringer og o-ringer innenfor propellen uten at det var noe hokus pokus.

 

Skulle du til slutt gi opp, kan du jo kanskje kontakte et volvoverksted eller et annet marinemekanisk versksted og få de til å montere delene.

Det vil uansett bli billigere enn et komplett drev da du allerede har alle delene.

Jeg tar det som en selvfølge at du kjøper fult pakningssett til drevet slik at du ikke monterer inn brukte sim- og o-ringer i det nye undervannshuset.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...