jonsverre Startet 14.Mars.2014 Del på Facebook Startet 14.Mars.2014 Hei! Har et Volvo 130 seildrev med korrosjonsskader, jeg skal bytte undervannshuset. Jeg har skrudd ut gir og drev, og har fjernet lagerhuset. Aksler og lager virker i god stand, så jeg tenker å kun bytte undervannshuset, men bruke den gamle innmaten. Har vært i kontakt med et VP-verksted om dette. Men her er mine spørsmål: Hvor mange timers jobb er dette egentlig, og hvor vanskelig er det egentlig? Er rimelig handy, men har ikke spesialverktøy utover gode pipenøkler, fastnøkler, umbracoer etc. mvhjonsverre (Huset koster ca 9.000,-, hus ink. innmat koster ca 27.000,-) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 14.Mars.2014 Del på Facebook Svart 14.Mars.2014 Jeg har ikke gjort det selv, men ville bare gått for den versjonen som koster 9000,- Det kan umulig være helt umulig å få til for en som er litt nevenyttig og som skjønner at man ikke skal bruke slegge for å få inn en simring. Jeg har et 120S drev og har byttet simringer og o-ringer innenfor propellen uten at det var noe hokus pokus. Skulle du til slutt gi opp, kan du jo kanskje kontakte et volvoverksted eller et annet marinemekanisk versksted og få de til å montere delene. Det vil uansett bli billigere enn et komplett drev da du allerede har alle delene. Jeg tar det som en selvfølge at du kjøper fult pakningssett til drevet slik at du ikke monterer inn brukte sim- og o-ringer i det nye undervannshuset. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
index Svart 15.Mars.2014 Del på Facebook Svart 15.Mars.2014 Med mindre dette skal shimses til en bestemt klaring mellom drevene so burde dette være plankekjøring. Det går sikkert greit å shimse selv også, men det krever selvsagt litt mer nøyaktighet.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.