Jump to content

Edit History

Edvin Ruden

Edvin Ruden

Hei!

 

Har du sjekket dysene på Scania motoren? Sjekket at de åpner på rett trykk og har korrekt spredebilde, etterdrypping osv. ?

 

Var borti at en nesten ny hjullaster ikke presterte det den skulle og etter en tids feilsøking kom de frem til at dysespissene hadde tatt skade av vann i drivstoffet, en kunne se et blåaktig skjær/farge på nålene/spissene. Motor oppnådde korrekt høyt tomgangsturtall, men ved belastning/stall-prøver nådde ikke motoren foreskrevet turtall. 

 

Strupinger på sugeside kan vel og redusere avlevert effekt, men det er vel nevnt her.

Edvin Ruden

Edvin Ruden

Hei!

 

Har du sjekket dysene på Scania motoren? Sjekket at de åpner på rett trykk og har korrekt spredebilde, etterdrypping osv. ?

 

Var borti at en nesten ny hjullaster ikke presterte det den skulle og etter en tids feilsøking kom de frem til at dysespissene hadde tatt skade av vann i drivstoffet, en kunne se et blåaktig skjær/farge på nålene/spissene. Motor oppnådde korrekt høyt tomgangsturtall, men ved belastning/stall-prøver nådde motoren ikke foreskrevet turtall. 

 

Strupinger på sugeside kan vel og redusere avlevert effekt, men det er vel nevnt her.

Edvin Ruden

Edvin Ruden

Hei!

 

Har du sjekket dysene på Scania motoren? Sjekket at de åpner på rett trykk og har korrekt spredebilde, etterdrypping osv. ?

 

Var borti at en nesten ny hjullaster ikke presterte det den skulle og etter lengre tids feilsøking kom de frem til at dysespissene hadde tatt skade av vann i drivstoffet, en kunne se et blåaktig skjær/farge på nålene/spissene. Motor oppnådde korrekt høyt tomgangsturtall, men ved belastning/stall-prøver nådde motoren ikke foreskrevet turtall. 

 

Strupinger på sugeside kan vel og redusere avlevert effekt, men det er vel nevnt her.



×
×
  • Create New...