Knude
Hei igjen !
Vi jobber på i Drømmenes havn. Masse plukk. Motorene er startet opp etter vinteren. Alt bra så langt.
Taket i styrehus og cockpit er nå ferdig. Gikk akkurat med en hel rull. 33 meter i 127cm bredde. Var litt spent på slutten om det holdt siden det fort kan bli feil med ei plate eller to fra en ny rull.
Kostbar er den også..........
LIMING AV TEPPE.
Da var vi kommet dit at trappenedgangen skal trekkes. Første gang at lim
sprøyta er fremme i denne båten.
Slipte litt..... men skulle sikkert ha sparklet litt også.
Bruker et lim som for meg er kjent og kjært.
Dette limet må sprøytes på for å tilsette luft til limet så konsistensen blir riktig. (Ubrukelig med kost eller rulle)
Bruker en sprøyte med stor dyse. Innkjøpt av båtfabrikk til formålet.
Sprøyta var sist i bruk i 2011 eller der omkring. Den hadde stått på et lager halvfull av lim så den måtte i småbiter først. Etter å ha gravd ut en masse gummi måtte sprøyta en tur i bensin.
Så var vi klar.
Begynner nede i full høyde. Fordelen med sprøyte er at man har en arm fri for å holde. Dette limet er et kontaktlim som sprøytes på begge flater. Klart etter 10 sek. men man har bare en kjangs. Limer momentant og henger som heia.
Så var det et opphold i fotograferinga... varmt...... med gassmaske......mye teppe...... Rett å slett dårlige arbeidsforhold for en gammel mann........
(Limet er forresten ikke helt ufarlig. Brenner som fy og er enda giftigere.)
Resultat:
(ikke helt ferdig nede da det sto noe snekkerarbeid igjen som jeg hadde glemt.)
Var litt spent på om jeg klarte den hylla på toppen.....
Trappefronter er trekt som eget stykke. Når man legger teppet litt innpå det som allerede er limt så blir skjøten nesten ikke synlig.
Nå skal det lages massive eike trinn som skal skrues på toppen med litt overheng.
Muligens med ei lita led stripe oppunder..........
God helg !
Knude