Knude
Tusen takk for det Danny D.
Erikda: Jo historien med vannpumpe var båtbyggerens feil. I et anfall av gjerrigknark ble det kjøpt ei vannpumpe på nett til lite penger. Det viste seg at denne hadde en feil i trykkbryter så den ikke stoppet som den skulle ved oppnådd trykk. Fant samme trykkbryter på Maretim i Arendal og reparerte. Kunne heller ikke huske hvem jeg kjøpte den av siden det er en tre fire år siden.
Samtidig kjøpte jeg pumpe nr. 2. Billig den også. Etter en masse bytting og feilsøking viser det seg at den typen trykkbryter ikke er for dårlig samtidig som pumpa lekker tilbake vann...... mister trykket og begynner å gå uten vann . Går da til den blir skrudd av eller kran åpnet og så stengt.
Det endte med at maretim tok igjen pumpe nr. 2. Den første blir nå spylepumpe for vannkran på dekk med av og på bryter. ( Den hadde for høy kapasitet i forhold til rørannlegget ombord )
Denne løste alle problemer. Elektronisk styrt.... går så stille at den ikke høres oppe i cockpiten . Billig.......ikke i det hele tatt men så langt helt suveren i forhold til pumper jeg har montert i jobbsammenheng.
Kan så langt anbefales på det sterkeste.
Ellers blir det lite bygging. Sofaen skal få noen puter som er bestilt så den blir bedre både og sitte og ligge på.
Nå vil vi bruke båten som den er noen uker.