Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Kan vanskelig tenke meg at det skulle være noe problem. Nå har Hulda den store fordelen at motoren ikke er befengt med turbo. Motoren til Hulda har vel 3600 rpm som maks. Går vanligvis på 1600- til 1800 rpm. Har ved noen tester vært oppe i 2200 rpm. Kan ikke tenke meg at motoren min greier 3000 rpm. Slik sett lever motoren din et bedre liv. Motoren min har rundet 1000 timer, går som en klokke. Hva jeg kan støtte meg på når det gjelder GM'en min, er at alle data er oppgitt på 2000 rpm. Der krabber dreiemomentkurven opp til omtrent max. Den kurven burde du sjekke ut for motoren din. Det eneste jeg kunne tenke meg, er at propellen din burde kunne dytte båten opp til rundt 10 knop i og med at du har nokså mye lenger vannlinje enn meg. Men som indirekte antydet, når du max dreiemoment, kan jeg ikke tro at du skulle ha noe problem. Ble litt rotete skrevet dette her, burde kladda først. 

Hulda

Hulda

Kan vanskelig tenke meg at det skulle være noe problem. Nå har Hulda den store fordelen at motoren ikke er befengt med turbo. Motoren til Hulda har vel 3600 rpm som maks. Går vanligvis på 1600- til 1800 rpm. Har ved noen tester vært oppe i 2200 rpm. Kan ikke tenke meg at motoren min greier 3000 rpm. Slik sett lever motoren din et bedre liv. Motoren min har rundet 1000 timer, går som en klokke. Hva jeg kan støtte meg på når det gjelder GM'en min, er at alle data er oppgitt på 2000 rpm. Der krabber dreiemomentkurven opp til omtrent max. Den kurven burde du sjekke ut for motoren din. Det eneste jeg kunne tenke meg, er at propellen din burde kunne dytte båten opp til rundt 10 knop i og med at du har nokså mye lenger vannlinje enn meg.  

• Create New...