Knude
Da var det tid for en liten oppdatering igjen.
@Komodo Skulle nesten ønsket det siden våren er den travleste tiden i året for meg. Alt som ikke ble gjort når jeg har drevet dank i tre måner til ende...... det har blitt mye annet, men litt båtbygging har det jo blitt innimellom.
Familie rommet om bord er huket av som bruksklart selv om det mangler plater i taket. Skal der bruke det samme som i overbygget. 9mm kryssfiner med trekk. Der jeg kjøper trekk selges det bare i hel rull (30meter) så det får vente litt.
Avsluttet med å beise og lakke sengene.
Bordet i cockpit har nå skapdør i sokkel ( Båtens vin skap )
Dette bordet er festet i dørken med to luke strammere. Dette for at bordet står på samme plass i sjøgang, men kan settes en annen vei når den skuffen som danner dobbeltseng skal dras ut.
Bordet i styrhus ferdig. Dette bordet skal festes i dørken med to skruer. Bordet kan legges ned så det flukter med benkene men noe voksen seng blir det ikke.
Så har jeg begynt på "captains cabin"
Det ble akkurat som når men spiller et brett spill og får beskjed om å rykke tilbake til start.
Ny rull med csm 600 måtte skaffes tilveie. Polyester og de andre greiene som må til for plast arbeid siden alt var brukt opp på første soverom.
I dette rommet er alt som ikke var nødvendig utsatt til senere, Det var nå.
Så da går det i liming av divinycell Tre lag på skrog (35-40 mm) Så en strimmel med 600 csm i overgangen pluss et lag 600 csm over hele flata.
Dette er kun for isolasjon og støydemping siden ribbene er styrken i strukturen.
Holder også på og strimlet alle skjøter og overgang dekk skrog. Der blir det minimum 3 lag 600 csm
Avslutte alle dekksbjelker
Mye plukk siden det må lages en liten fortsettelse i divi for å forlenge bjelken mot "reim"
Vinduskarmer er laget siden vinduene står i enkeltlaminatet
Har prøvd å få overflaten så fint at det kun blir å matte litt før teppe blir limt rett på flatene. Det blir en fin bakvegg i skapene.
Dette er egentlig en møkkajobb med mye pussing og forberedelser før laminering. Ikke fritt for at det blir mange små økter siden det også er vanskelig å bli kvitt styrendampen i slike rom. Kjører litt avsug og jobber med friskluft maske eller støvmaske men ikke det gøyeste arbeidet. Ser frem til å begynne å innrede.
Knude