Knude
Hei !
Da var det litt nytt igjen !
Vi hadde to hyggelige besøk av Solbris. Tone og Erik : Tusen takk for besøket !
Bilder ble det !
Ikke helt like......
Så har det blitt litt inne arbeid. Taket er ferdig så langt med isolasjon og plast (dampsperre)
Forcabinen var savnet så den måtte få litt timer.
Teppeliming etter båtbyggermetoden. SPR lim og sprøyte og teppe uten skum bakside. Gikk med nesten 40 kvadrat. Alle skjøter er på stivere som også er anlegg for innredningen.
Egene luker over kabelgate til vinsj/fordekk
Vinduene ferdigmontert i teppekledd karm.
Her skal det da løst teppe på trinnet siden det er lagerplass under.
Teppe er limt så langt ut på skottet som skapet kommer. Dette for at hele skapet skal ha samme kledning.
Så bakvegg til senga og senge karm. Hvem skulle tro at den madrassen blir 18 cm når reimene løsnes. Ikea fjærmadrass 80x200
Hele greia ut-pakket og prøvd.
Om ikke dette var tilstrekkelig skal det en 6 cm overmadrass på toppen.
Har tidligere annonsert at trappa ned til lugarene skulle få eike trinn. Det ble ombestemt.Var så godt igang med teppe så trinn ble laget av noe tykk restefiner og trekt med teppe. Skrudd ovenifra igjennom teppet så det er mulig å bytte teppe siden en gang.
Eike rekka er endelig ferdig. Siste innspurt var buen på akte dekket.
Hadde ikke så lange materialer så her måtte det en skjøt. Limt med epoxy og skrudd
Har også be listet gass skapet med aluminiums lister. ( har stått uten i snart et år....) Lister er hel limt og skrudd med små skruer.
Komodo skrev On 19.8.2018 at 12.59:
Det er en diger båt! Men det ser ut som om den flyter som en dupp på vannet. Skal det mer ballast i? Og ellers, jeg regner med at du har mye småting å rusle med ennå, selv om båten er på vannet og operativ?
Jo takk @Komodo vi rusler på..... Alle trawlerne til Bruce Robberts er høye på vannet.
Disse ligger i Singapore (TY520 og TY 620 )
Skuta vår skal ned borti 15 cm fremme og 2 - 3 cm bak. Vil vil legge ca 1000 kg betong i ballast rom som er plassert rett under styrhuset ( Ute i siden) Det og hoved dieseltanker legger ned forskipet. Nå hadde vi nesten ikke vann på tankene, men det kommer på midt partiet.
Det som skal i bortsett fra ballast er:
1300 liter diesel, 700 liter vann , et komplett bad med vaskemaskin ,og masse skap i forcabin.
Vi får fylle på til vi oppnår vannlinje. Da er stabiliteten korrekt i følge konstruktør.....
For oss var det en veldig forbedring å nå kunne ta i bruk capteins cabin og vi har allerede overnattet der fire netter. Mer kommer
Ha en fin sensommer !
Knude