Knude
Alphaman: Tusen takk. Flink..... tja.. har den store fordelen at jeg begynte i båtbransje tidlig på 80 tallet og har fortsatt med det. Var heldig å var innom nesten alle "fag" før jeg i voksen alder havnet bak kontor pulten.......
Bitteliten: Takk for link. De var smekre. Jeg løste det med en listebit som ble skrudd oppe og nede på ramma. Må kanskje ha en sikring i forkant også om vi skal i store bølger....
Jtk1 : Det sies at jeg er mer symetriker enn estetiker . De var like på mål så da sover jeg med det selv om tanken slo meg at en boks med hvit lakk kanskje var tingen.........
Erikda: Vi også
Komodo : DeLillos er bra.... Du tenker på det vertikale hjørnet. Der har jeg sparklet en stor radius eller en 45 grader om du vil. Dette for å ha en del å slipe på siden det skal rundes på utsiden.
innvendige hjørner med mange lag blir normalt ikke sparklet da lagene vil bli en 90 grader på innsiden og jernrulla sin radius på utsiden. Du ser det med en snitt prøve. Det at former ofte har en 12 - 15 radius er for å sikre at det ikke blir luft og feil i første lag etter Gelcoat. Det legges normalt med en 300 eller 450 csm. Så herdetid før opplegget legges. Utvendige hjørner må som du er flink til å lage ha god radius. Resultatet av slurv med det sees på bildet i avslutningen på divinycell kjernen nede. Glemte den.......