Knude
Været i Grimstad gjestehavn er akkurat som i går og dagen før. REGN. Godt man kan holde seg ombord. Dørken er faktisk ferdige med detaljer som er lett å hoppe over.
Jeg har helt fra start prøvd å komme lengst mulig på en ting før jeg begynner på en ny. Vet det er lurt.
Sofaen måtte få ny sokkel som passet til dørken
Lister på trappetrinn
Så ble jo plutselig den resten som sto igjen i trappa irriterende synlig.
Har lite finer kapp igjen med fikk skrapt sammen til denne kassa.
Den på plass , noen liste biter og et par strimmeler med taktrekk så var det ferdig. Kunsten på skottet har hengt en stund. For T lys......
Hadde også et skap i styrhuset som mange har kommentert: mangler du speil i døra ? Nei. Det skal glass......
Til slutt ble det akryl fra BT. 4 mm.
Men det ble ikke så mye bedre..... Innmaten mangler å der var det planlagt sikringsskap og masse greier med lys dioder osv.
Etter å ha sett på behovet var det ikke fult så fansy. Det meste er plassert i motor rommet.
Så derfor ble det voltmeter på batteri bankene, bryter til vannpumpe og bryter for Dc/Dc lader i baugen for vinsj batteri som er 12 volt. Begge for å styre rele.
Brukte akryl for plata som ble sprøytet med matt lakk. Hengsler for å komme på baksiden der det står noen sikringer fra før.
Så enkelt ble det.
Da jeg skrudde hengslene ble jeg oppmerksom på en gammel yrkes skade
Noen vil se at sporene i skruene står samme veien....... måtte flire litt.
Sånn ble det.
Ikke så fancy men greit
Pynta litt også
Hvor mange år det er før jeg blir helt ferdig er vanskelig å si. Har nå tenkt å ta alle små rester her og der før jeg begynner på akter lugaren. Det er siste rommet. Da blir det tilbake til polyester arbeid, isolering og innredning. Ingenting er gjort fra før. Gruer meg litt til igjen å ligge i slipestøv fra gammel polyester. Den klør verre enn ny...... men det blir ikke før neste år.
Ha en fin juletid folkens !
Knude