Knude
Det kan ikke være lett å ha det sånn @Hulda
Grimstad i dag minus ni og sol.
Ikke synd på oss som har skuta under oppsikt nesten hele døgnet.
Hadde det ikke vært for denne så hadde en av våre leieboere blitt husløse i vinter. . .....
Det er for stort volum ombord til å holde varmen bare med strøm. Vi har kun en 16 amp kurs pr. hustand.
Så litt filosofiske betraktninger: Hvorfor er det så gøy for meg å beskrive å publisere byggingen av skuta på forumet?
Får å få tilbakemeldinger fra andre som kan bedre eller syns det er fint det jeg gjør...... Har fått nyttige korrigeringer mange ganger gjennom prosessen Eller kanskje tanken om å lære bort noe eller inspirere andre til å tørre å lage noe selv.
Kanskje en byggedokumentasjon å noe som jeg selv kan se hvordan byggeprosessen var...
Eller kanskje uforbeholden selvskryt......
Uansett : Beskrivelse av den tredje typen dør som jeg har brukt ombord.
Dører i begge ender av motor rom er laget av en ramme 48mm x 48mm med finer på utsiden. Markplate i Rockwool som isolasjon. Brenner ikke så fort igjennom tenker jeg.
Denne behøver ikke de egenskapene men heller lav vekt.
Begynner med å lage denne profilen
Så lage en ramme
Da blir det en slags kasse med bunn. 6mm kryssfiner
Siden vekt var viktig brukte jeg isopor som isolasjon. Hule dører i båt forsterket vibrasjon så det vil vi ikke ha.
Propp propp så var dørbladet ferdig. Har bare brukt nål spiker og lim.
Så karm. Veldig greit med en god benksag for sånt.
Inn i bilen med delene og strake veien til biltema for å få kjøpt lås og hengsler .
Montering av lås kasse. ( jo jeg kunne ha satt opp fresen min for dette men.......)
Bilder sier mye...
Et lite triks....
For å ha litt å gå på om døra skulle svelle så lar jeg være å stemme inn hengsler i karmen. Om døra skulle bli trang har jeg mulighet for å hente tre millimeter ved å felle inn hengsler.
Nå montert og klar for puss og noen strøk maling.
Håper noen kan dra nytte av denne
Knude