Jump to content

Edit History

TideRace

TideRace

Komodo skrev On 13.3.2021 at 14.23:

Vi er nok mange som følger med uten å skrive så mye :thumbsup:

Ja, med snart 507 000 treff er tråden din pr. i dag den 8. mest leste på Båtplassen gjennom tidene. Og ikke uten grunn. 

Jeg er også blant de som følger med hver gang det er oppdateringer, uten at jeg har så mye av bidra med, bortsett fra grenseløs beundring over dine praktiske evner, utrolig kunnskap innen båtbyggerfaget og ikke minst stå-på-vilje.

"Knude" ligger jo nå fortøyd innerst på brygga, godt synlig fra parkeringen ved  "Notto", hvor det hender jeg svinger innom på vei til/fra hytta som ligger litt lenger sør. Så også jeg følger med :) .

Jeg bodde forresten noen år i Grimstad på begynnelsen av 90-tallet, da det fremdeles var stor aktivitet hos båtbyggeriene i distriktet. Nidelv/ Nilsen Båtbyggeri på Fevik, Scan med Tor Egil Bårdsen, Windy i Arendal, Skarpnes, Skilsø, med flere. For ikke å nevne alle de som støpte eller innredet noen snekker på låven eller i uthuset. Virksomheten betød mye for området på denne tiden, men hadde også noen skyggesider. Ikke alle produsenter hadde HMS på i glass og ramme veggen, og en bekjent som hadde jobbet med skrogstøp på låven noen år var allerede da ganske preget. Han betalte gjerne samme halvliter`n både 2 og 3 ganger når vi tok ham med på byen, og han slet med å huske navnene til sine egne unger. Korttidsminnet var i perioder fullstendig borte. 

Jeg har gjennom tråden din forstått at du også kjenner historien til omtrent alle båtbyggeriene og båtene, så det har vært mye minneverdig lesing i tillegg til selve byggeprosessen på "Knude".

TideRace

TideRace

Ja, med snart 507 000 treff er tråden din pr. i dag den 8. mest leste på Båtplassen gjennom tidene. Og ikke uten grunn. 

Jeg er også blant de som følger med hver gang det er oppdateringer, uten at jeg har så mye av bidra med, bortsett fra grenseløs beundring over dine praktiske evner, utrolig kunnskap innen båtbyggerfaget og ikke minst stå-på-vilje.

"Knude" ligger jo nå fortøyd innerst på brygga, godt synlig fra parkeringen ved rett ved  "Notto" , hvor det hender jeg svinger innom på vei til/fra hytta som ligger litt lenger sør. Så også jeg følger med :) .

Jeg bodde forresten noen år i Grimstad på begynnelsen av 90-tallet, da det fremdeles var stor aktivitet hos båtbyggeriene i distriktet. Nidelv/ Nilsen Båtbyggeri på Fevik, Scan med Tor Egil Bårdsen, Windy i Arendal, Skarpnes, Skilsø, med flere. For ikke å nevne alle de som støpte eller innredet noen snekker på låven eller i uthuset. Virksomheten betød mye for området på denne tiden, men hadde også noen skyggesider. Ikke alle produsenter hadde HMS på i glass og ramme veggen, og en bekjent som hadde jobbet med skrogstøp på låven noen år var allerede da ganske preget. Han betalte gjerne samme halvliter`n både 2 og 3 ganger når vi tok ham med på byen, og han slet med å huske navnene til sine egne unger. Korttidsminnet var i perioder fullstendig borte. 

Jeg har gjennom tråden din forstått at du også kjenner historien til omtrent alle båtbyggeriene og båtene, så det har vært mye minneverdig lesing i tillegg til selve byggeprosessen på "Knude".

TideRace

TideRace

"Knude" ligger jo nå fortøyd innerst på brygga, godt synlig fra parkeringen ved rett ved  "Notto" , hvor det hender jeg svinger innom på vei til/fra hytta som ligger litt lenger sør. Så også jeg følger med :) .

Jeg bodde forresten noen år i Grimstad på 90-tallet, da det fremdeles var stor aktivitet hos båtbyggeriene i distriktet. Nidelv/ Nilsen Båtbyggeri på Fevik, Scan med Tor Egil Bårdsen, Windy i Arendal, Skarpnes, Skilsø, med flere. For ikke å nevne alle de som støpte eller innredet noen snekker på låven eller i uthuset. Virksomheten betød mye for området på denne tiden, men hadde også noen skyggesider. Ikke alle produsenter hadde HMS på i glass og ramme veggen, og en bekjent som hadde jobbet med skrogstøp på låven noen år var allerede da ganske preget. Han betalte gjerne samme halvliter`n både 2 og 3 ganger når vi tok ham med på byen, og han slet med å huske navnene til sine egne unger. Korttidsminnet var i perioder fullstendig borte. 

TideRace

TideRace

Jeg bodde forresten noen år i Grimstad på 90-tallet, da det fremdeles var stor aktivitet hos båtbyggeriene i distriktet. Nidelv/ Nilsenbåtbyggeri på Fevik, Scan med Tor Egil Bårdsen, Windy i Arendal, Skarpnes, Skilsø, med flere. For ikke å nevne alle de som støpte eller innredet noen snekker på låven eller i uthuset. Virksomheten betød mye for området på denne tiden, men hadde også noen skyggesider. Ikke alle produsenter hadde HMS på i glass og ramme veggen, og en bekjent som hadde jobbet med skrogstøp på låven noen år var allerede da ganske preget. Han betalte gjerne samme halvliter`n både 2 og 3 ganger når vi tok ham med på byen, og han slet med å huske navnene til sine egne unger. Korttidsminnet var i perioder fullstendig borte. 

Jeg har gjennom tråden din forstått at du også kjenner historien til og ikke minst navnene bak båtbyggeriene, så det har vært mye minneverdig lesing i tillegg til selve byggeprosessen på "Knude".

TideRace

TideRace

Jeg bodde forresten noen år i Grimstad på 90-tallet, da det fremdeles var stor aktivitet hos båtbyggeriene i distriktet. Nidelv/ Nilsenbåtbyggeri på Fevik, Scan med Tor Egil Bårdsen, Windy i Arendal, Skarpnes, Skilsø, med flere. For ikke å nevne alle de som støpte eller innredet noen snekker på låven eller i uthuset. Virksomheten betød mye for området på denne tiden, men hadde også noen skyggesider. Ikke alle produsenter hadde HMS på i glass og ramme veggen, og en bekjent som hadde jobbet med skrogstøp noen år var allerede da ganske preget. Han betalte gjerne samme halvliter`n både 2 og 3 ganger når vi tok ham med på byen, og han slet med å huske navnene til sine egne unger. Korttidsminnet var i perioder fullstendig borte. 

Jeg har gjennom tråden din forstått at du også kjenner historien til og ikke minst navnene bak båtbyggeriene, så det har vært mye minneverdig lesing i tillegg til selve byggeprosessen på "Knude".

• Create New...