Sabben77 Startet 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2014 Er på jakt etter pære til lyskasteren min, den er 24v og 250watt. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Det finnes drøssevis av lyskasterpærer som er 24V og 250W. Er det glødelampe eller halogen, hvilken sokkel, osv. Her trenges mer info for å kunne hjelpe deg. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Lars Kirkeng Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Finner du sikkert hos Bilxtra ;) Sitér dette innlegget Link to post
Sabben77 Svart 15.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Sabben77 Svart 16.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 ingen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Ville bygd om denne til halogenpære 24v/250W med G6.35 sokkel. Langt mer relevant, bedre lys og enklere å skaffe deler til. Alternativt kan du sende en forespørsel til spesiallampefabrikk Dr.Fischer i Tyskland å be om hjelp til identifisering. De har produsert en rekke av disse "bollepærene" med relativt høy effekt. Produktutvalg/katalog på standardsortimentet for foto/studiolamper kan lastes ned fra hjemmesiden : http://www.dr-fischer-group.com/index.php?lang=en&Bereich=5&DBereich=52 Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 eBay såklart Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Ville bygd om denne til halogenpære 24v/250W med G6.35 sokkel. Langt mer relevant, bedre lys og enklere å skaffe deler til. Alternativt kan du sende en forespørsel til spesiallampefabrikk Dr.Fischer i Tyskland å be om hjelp til identifisering. De har produsert en rekke av disse "bollepærene" med relativt høy effekt. Produktutvalg/katalog på standardsortimentet for foto/studiolamper kan lastes ned fra hjemmesiden : http://www.dr-fischer-group.com/index.php?lang=en&Bereich=5&DBereich=52 Eg er enig i forslaget om å bygga om til halogen, men eg er slett ikkje sikker på at der lages større pære enn 100 watt på G 6,35 sokkel. Der fins ein større sokkel, som eg ikkje husker kva den heiter, som eg har sett 24 volt halogenpære so stor som 500 watt på. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Båttransport D5L Svart 16.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2014 Hør med O.S.Solhaug A/S ,skipselektro ,Malvik . Regner med de kan ha pære til deg, eller tips om hvor du skal henvende deg. Sitér dette innlegget Link to post
Sabben77 Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Solhaug hadde desverre ikke.. Er vel bare og sitte igang og bygge om til halogen.. Sitér dette innlegget Link to post
gasebo Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Hold deg til g6,35 sokkel når du har 24V anlegg utvalget av lyskilder er større og prisene lavere enn andre større sokler. Gy9,5 er som regel 240V lamper 250wattere med g6,35 finnes i bøtter og spann selges som halogen brenner og brukes mye i butikkbelysning og slikt. Sitér dette innlegget Link to post
treklogg Svart 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 Fekk beskjed av Per Velde i Haugesund for ein del år sidan at det var mange år sidan dei var gje ut av produksjon. Eg bruker same pære, og den so står i no fekk eg av ein kar som hadde liggjande etter ei skøyta han hadde seld for mange, mange år sidan. Sånn praktisk, so er det mogleg å få tak i lik lyskaster med anna innmat utan at det koster skjorta. Det har og eksistert ombyggjingssett til halogen for desse lyskastarane, men ogso desse skal vera gje ut av produksjon. Om du finn nokon som sel, so er eg interessert i å veta kor. :-) Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.