Brym Startet 15.Mars.2014 Del på Facebook Startet 15.Mars.2014 Hvilken olje er det Yanmar 4jhe skal ha? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 16.Mars.2014 Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 I flg Yanmar Norge - mineralolje 15W40. http://www.yanmar.no/arch/_img/9062945.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Dr Gonzo Svart 16.Mars.2014 Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Jepp, det stemmer 15w40 :) -bruk Castrol Tection :) Dr Gonzo Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Mars.2014 Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Eller bruk hvilken som helst mineralolje med den samme spesifikasjonen. Jeg bruker Felleskjøpet sin olje (Statoil) på min Yanmar 4JHE. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dr Gonzo Svart 17.Mars.2014 Del på Facebook Svart 17.Mars.2014 Eller bruk hvilken som helst mineralolje med den samme spesifikasjonen. Jeg bruker Felleskjøpet sin olje (Statoil) på min Yanmar 4JHE. Castrol Tection er et råd om å bruke en BRA olje! -Det har selvfølgelig lite å si på mindre motorer, men må nok dessverre si at jeg er veldig uenig i "hvilken som helst olje" utsagnet.... -Det er så utrolig store forskjeller på oljer, og deres evne til "å gjøre jobben". Har selv dessverre meget dårlige erfaringer etter fler forsøk og tester med Statoil sine oljeprodukter, så her må jeg nok minne om at du har INGEN garanti for at to oljer med samme spesifikasjon gjør samme jobb. Dr Gonzo Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 17.Mars.2014 Del på Facebook Svart 17.Mars.2014 (redigert) Castrol Tection er et råd om å bruke en BRA olje! -Det har selvfølgelig lite å si på mindre motorer, men må nok dessverre si at jeg er veldig uenig i "hvilken som helst olje" utsagnet.... -Det er så utrolig store forskjeller på oljer, og deres evne til "å gjøre jobben". Har selv dessverre meget dårlige erfaringer etter fler forsøk og tester med Statoil sine oljeprodukter, så her må jeg nok minne om at du har INGEN garanti for at to oljer med samme spesifikasjon gjør samme jobb. Dr Gonzo Til info: Jeg har nettopp justert ventilene på min motor en Yanmar 4JH2UTE. Det er noen år siden jeg sist hadde av toppdekselet og var spent på hva jeg fikk se. Det var gullrent på innsiden både inne i dekselet og på topplokket. Ville jo trodd at det hadde vært litt slam og noen avleiringer, men nei ! Og jeg bruker som Lars H. Felleskjøpet sin Super Turbo mineralolje 15W-40, API: CH-4. Visstnok den samme som Statoil Power Way. Redigert 17.Mars.2014 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dr Gonzo Svart 17.Mars.2014 Del på Facebook Svart 17.Mars.2014 Til info: Jeg har nettopp justert ventilene på min motor en Yanmar 4JH2UTE. Det er noen år siden jeg sist hadde av toppdekselet og var spent på hva jeg fikk se. Det var gullrent på innsiden både inne i dekselet og på topplokket. Ville jo trodd at det hadde vært litt slam og noen avleiringer, men nei ! Og jeg bruker som Lars H. Felleskjøpet sin Super Turbo mineralolje 15W-40, API: CH-4. Visstnok den samme som Statoil Power Way. Og det er jo bare kjempebra!! -Det jeg her skal frem til at det er faktisk ingen garanti for at to oljer med samme spesifikasjoner gjør samme jobb. Og det er ikke mitt poeng hvem som har rett eller feil. -Jeg velger å informere om forskjellene ved "like" oljer, og jeg har heller ingen erfaring med akkurat denne oljen du nevner her. Men har igjennom mange år i diverse motorsport-team dessverre erfart at de dyre oljene til Statoil dessverre ikke holder mål. -det samme gjelder dessverre også Pennzoil sine produkter -Og det er med dette jeg derfor varmt kan anbefale Castrol sine produkter. Vi har aldri havarert hverken motorer eller girkasser etter at vi konsekvent gikk over til Castrol Dr Gonzo Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 17.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2014 Dyr/bedre olje er aldri dumt, om jeg bruker noen ekstra hundrelapper på bra olje så merkes ikke det i det store dragsuget båt er uansett. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 17.Mars.2014 Del på Facebook Svart 17.Mars.2014 Pennzoil blir jo anbefalt brukt på Yanmar sine diesel motorer i følge www.Yanmar.com Sitér dette innlegget Link to post
Dr Gonzo Svart 17.Mars.2014 Del på Facebook Svart 17.Mars.2014 Dyr/bedre olje er aldri dumt, om jeg bruker noen ekstra hundrelapper på bra olje så merkes ikke det i det store dragsuget båt er uansett. -Ikke sant Og med tanke på at Castrol Tection "erstatter" Volvos og mange andres oljer er dette pr idag ETT AV DE BESTE valgene man kan ta ift olje. Og med en pris på f.eks 219,- for 5 liter hos Maritim så er det ikke akkurat en utgift å snakke om....-snarere en forsikring -Kjør den oljen du har i år, men neste gang du bytter vil jeg virkelig anbefale dette produktet. Dr Gonzo Sitér dette innlegget Link to post
Dr Gonzo Svart 17.Mars.2014 Del på Facebook Svart 17.Mars.2014 Pennzoil blir jo anbefalt brukt på Yanmar sine diesel motorer i følge www.Yanmar.com Jeg vet mange motorprodusenter anbefaler Pennzoil, hva de mener er egentlig helt uvesentlig. Og her kan jeg bare si at Castrol og en del andre oljer er MYE BEDRE!! Har hatt mye og gjøre med Custom Racing i Sverige opp igjennom årene i forbindelse med bygging av motorer til Rallycross-biler, og Kenneth Jønnson der borte som bygger noen av Europs råeste motorer vil ikke bruke annet. -han bygde en motor for en kompis av meg som gikk i Divisjon 1 klassen (den største i rallycross). Og denne motoren gikk 5 fulle sesonger med kun oljeskift, den nye eieren av bilen byttet over til Pennzoil med samme spesifikasjoner (0w60), og innmaten i den motoren røyk kort tid etterpå. Når vi åpnet denne motoren var ALLE lagrene i bunndelen knallblå av varmgang.... Motoren ble bygget opp igjen, og siden det har han kjørt Castrol, og ingenting har skjedd de siste tre åra nå. -Jeg håper det er eksempel godt nok Dr Gonzo Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 17.Mars.2014 Del på Facebook Svart 17.Mars.2014 WoW!!! Holder meg uansett til biltema som du ser er folket godt fornøyd med det. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Mons Olav Svart 17.Mars.2014 Del på Facebook Svart 17.Mars.2014 (redigert) Sabben får mobil olje delsyntetisk . Redigert 17.Mars.2014 av Ålahåve (see edit history) Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.