Jump to content

Ønsker innspill til smart ekstra køye i forpiggen

VirtualMe

Recommended Posts

Ærede båtfolk;

Skulle gjerne høstet litt av deres erfaringer med ekstra køye i forpiggen.

Båten vår ser slik ut (lånt et bilde på internettet, men lik båt);

bilde

Det vi ønsker er en ekstra køyeplass på tvers lengst fremme for minstemann på 3, snart 4 år. Hadde vært kjekt med noe som kan tas av/på rimelig enkelt, og helst stues uten at det tar for mye plass. Har googlet litt rundt i håp om å finne noe lurt ala "rørkøye" som vi har fått tips om. Vistnok en del brukt i campingvogner, men finner ikke all verdens bortsett fra noen for montering i bil.

Har vært innom tanken med enkel 12mm kryssfinérplate med noen kantlister for låsing mot hyllekantene langs skrogsidene, samt for å holde madrassen på plass, en Elfa trådhylle-plate med litt modifikasjoner (vil gi veldig god lufting for madrassen)..?

Noen som har smarte triks eller erfaringer å dele med oss?

I og med at han er "minstemann", er han ikke enebarn og kan overlates til en eller fler av de andre i ungeskokken de nettene far og mor skal trene på å lage neste minstemann.

Nå jeg vet ikke jeg hvor mange slike små kopier av dere selv dere har produsert, men i 44 vision, er det vel tre lugarer + en salong og da må det da være plass til å stue bort en liten skapning uten at det blir annet enn et par sure miner fra tidligere versjonnumre fra tid til annen. Enelugar er luksus og om dere lykkes med å få poden i høyden og ryker på en unge til, må dere ha enda større båt om hver av avkommene skal ha egen lugar. Kan bli dyrt dette...

Beklager at jeg bidrar lite til å få poden opp på hylla, men det vil jo uansett være en dårlig løsning om et par år når denne lille blir for lang til å ligge på tværs i fotenden.

Sleng ungen inn til en av de andre unga og la de hyle. De godtar det etter hvert.

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Det er allerede dyrt… Vi representerer en av disse moderne familiene med "mine-dine-våre", med andre ord fra 3 til 5 barn i alderen 3-14. Ergo; Tiltak er i verksatt for lengst hva angår skadebegrensning med tanke på ytterligere versjoner av avkom :giggle:

Du har helt rett hva gjelder innredningen, men de to bakre lugarene er allerede fulle med repektive 2xgutter på 11 i den ene, og den eldste på 14 deler lugar med han på 5.

Salongen er i vår båt ikke superegnet for oppreing, da bordet ikke kan senkes (forløpig).. eget prosjekt… Har sett noen bilder av en elektrisk mekanisme som vistnok skal passe på et svensk forum en gang, men linken som lå der til produsent var "død".. Trenger på sikt hjelp til det prosjektet også, men er ikke kommet med i årets budsjett,,, El-do for eksemel er stemt frem som viktigere..

Det er allerede dyrt… Vi representerer en av disse moderne familiene med "mine-dine-våre", med andre ord fra 3 til 5 barn i alderen 3-14. Ergo; Tiltak er i verksatt for lengst hva angår skadebegrensning med tanke på ytterligere versjoner av avkom :giggle:

Du har helt rett hva gjelder innredningen, men de to bakre lugarene er allerede fulle med repektive 2xgutter på 11 i den ene, og den eldste på 14 deler lugar med han på 5.

Salongen er i vår båt ikke superegnet for oppreing, da bordet ikke kan senkes (forløpig).. eget prosjekt… Har sett noen bilder av en elektrisk mekanisme som vistnok skal passe på et svensk forum en gang, men linken som lå der til produsent var "død".. Trenger på sikt hjelp til det prosjektet også, men er ikke kommet med i årets budsjett,,, El-do for eksemel er stemt frem som viktigere..

Stop stopp... det siste først..

El-do bruker mye mer vann enn en pumpedo... med den skokken du har pådratt deg, vil du måtte reise 300meter ut fra land hvert døgn om du bytter.

Ellers så kjenner jeg meg igjen i det å pådra seg ferdigpakke mens man selv har røket på et par barn.

Jeg og min nye klarte derimot å unngå fellesbarnet og slapp dilemmaet du nå er i.

Det at vi spleiset oss sammen først når våre jenter (4stk) var i alderen 12-15 og da enda ikke hadde stor båt, gjorde at når vi først fikk oss overnattingsbåt, var det temmelig begrenset hvor mange av dem som gadd være med på båtferie...Da var de 16-18.

Ferie med 5 gutter....? Ferie? haha... jaja... jeg skjønner godt at far, mor, stefar, stemor ønsker seg en time eller to alene....

Hva med å sponse besteforeldre med en sydentur mot at de tar med seg 4-5 unger...?

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...