Jump to content

Raskeste Sollux 24

Jadarholm

Recommended Posts

Hei

Har en Sollux 24 AC som jeg vil få ut hele fartspotensialet av.

Er det noen som har tips til hva som kan gjøres for å få til dette? Må jeg ha flaps?

Det står i en perkins 104-22 med 50hk.

Har ny propell 18x18 som skal prøves snart. Dagens propell er en 18x12 tror jeg, denne er for lett.

Hvor fort kan en slik båt gå?

Hva er den raskeste sollux 24 du har hørt om?

Målet er 15knop+

Hehe, hørtes morsomt ut.

Men ja, ser problemet med at den kan legge seg over på siden.

Er det noe å gjøre for å forhindre dette?

Klarer nok aldri å oppnå den farten med min motor, men vil jo få ut det jeg kan av den.

Går i dag ca 12,5 etter at jeg skrudde opp turtallet til 3200 fra 2800. Dette er jo ikke noe turtall å kjøre på, men hvis jeg kan marsje på rundt 10-12 knop og kanskje 2600rpm er jeg fornøyd.

https://baatplassen.no/bildearkiv/52/52626/img_2038.jpgbilde

Her er båten rett etter jeg kjøpte den i sommer.

Han jeg handlet av hadde vel hatt den siden 2008, men hadde aldri hatt den på land på disse årene.

Det skal sies at jeg er meget fornøyd med handelen enda. Ga 15000kr og fant ut at han ga 133000kr for den i 2008. (Onkelen til samboeren kjenner eier før 2008)

Men interiøret er ikke noe å skryte av. Har lyst til å bygge om en del, men spørs om det skjer.

Det følgte også med en del utstyr som: Kjøleskap, parafinvarmer, kokeapparat, kartplotter, ekkolodd, vask med trykkvann og cd/radio. for ikke å snakke om motor som er ganske mye nyere enn båt og lite kjørt. Virker kanon :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...