Aquarius :-) Startet 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2014 Hei :-) Skal hente ny båt i April og står foran et lite dilemma.. Jeg skal fly ned så jeg får ikke med meg redningsflåte nedover og vurderte derfor å kjøpe dette i Tyskland før jeg legger kursen tilbake til Norge. Forhørte meg på båtmessen og ble frarådet å kjøpe der nede.. Argumentene var at det var dyrere og at de du får kjøpt der ikke kan vedlikeholdes i Norge. Noen råd? Kanskje man ikke trenger redningsflåte i det hele tatt?? Hmmm.. Vurderinger og innspill tas imot med takk Aquarius Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Hei :-) ................... og at de du får kjøpt der ikke kan vedlikeholdes i Norge. Aquarius det der er bare tull.......... jeg har en Zodiac flåte som pakkes om av ett selskap i Gøteborg, som heter http://www.gbgflottservice.se/ i Norge har du http://www.vulken.no/no/salg___service/redningsflaater/index.html som tar hand om både Zodiac og Viking blandt annet......... google litt og kjøp en flåte av ett annerkjennt merke så finnes det selskaper som vedlikerholder disse Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
sap_2000 Svart 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Bare tull. Jeg kjøpte meg flåte i April fjor når jeg skulle hente båten i Nederland. Valget falt på en Arimar Intl Offshore for 6 personer i bag. http://boats.arimar.com/safety_international.php Seatronic server endel merker, deriblandt den jeg kjøpte. Står litt ned på siden her hvilke merker de server: http://www.seatronic.no/veiledning-til-redningsflate-s-13 Jeg betalte vel litt over 1000 eur uten EU moms og tollet den inn sammen med båten. God tur hjemover :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Roger og Olina Svart 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Trodde Maritime i Arendal tar imot det meste? Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius :-) Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Flott. Takk for svar alle sammen Synes jo det hørtes litt merkelig ut det jeg ble fortalt på messen.. Da skal jeg først og fremst google litt for å se hva som finnes av forhandlere i nærheten av hentestedet Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Hva skal du hente? når og hvor? Er dette starten på en ny hentetråd? Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius :-) Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Hva skal du hente? når og hvor? Er dette starten på en ny hentetråd? Er ny her på forumet og er litt usikker på hva som menes med hentetråd, men jeg henter ihvertfall ny båt i midten av April på verftet i Greifswald. Er det forresten noen på forumet som har sjøkart til salgs (Greifswald- Oslo)? ..Jeg burde kanskje lage en ny tråd med dette spørsmålet.. Sitér dette innlegget Link to post
tombok Svart 25.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2014 Hentetråd er fortellingen etappe for etappe fra den første turen med ny båt når man henter den hjem. Lykke til med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
Aquarius :-) Svart 29.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Hentetråd er fortellingen etappe for etappe fra den første turen med ny båt når man henter den hjem. Lykke til med ny båt! Tusen takk for det..og for info. Får vel se om jeg setter igang en hentetråd etterhvert, da. Fikk endelig tak i papirkartene i dag, så da er det meste klart for henting Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Hei En ting å tenke på når du velger flåte er frakt i forbindelse med sertifisering. Jeg har en tysk flåte som jeg ikke får sertifisert i norge. Det koster, så langt jeg har funnet ut, ca 4000,- i frakt alene. Selv om du evt "bare" må sende flåten innen lands kan det raskt kommer på et par lapper. Har du flåten i feks 10 år blir det 6-8 tusen bare i frakt hvis du ikke kan få flåten sertifisert i nærheten. Husk også at flåte i bag skal sertifiseres hvert år!!! Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 En del gode tips ved henting av ny Hanse i Tyskland Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.