Jump to content

Erfaringer som båteier!


Avsluttet2

Recommended Posts

Onsdag natt satte jeg meg i bilen og kjørte med leid henger over fjellet fra Bergen til Drammen. Takket være gode råd herfra båtplassen hadde jeg med meg to solide stropper.

Før jeg reiste fikk jeg en telefon fra NKT-fritid om at kalesjen til båten jeg skulle ha ikke var kommet og at om jeg skulle hente båt dagen etter med montert kalesje måtte det bli båten som de hadde utstilt på messen.

Så mye som var organisert fra min side for å hente båten valgte jeg å ta båten som har vært utstilt, han lovde at den var i tipp topp stand.

 

Klokken 08.00 i dag var jeg fremme og hilste på daglig leder. Han sa at båten ikke var helt klar og at de trengte to timer på å få den ship shape.... Vel, jeg var trøtt etter reisen og hadde vel egentlig bare godt av to timer med soving i bilen. Men det var da utrolig at de ikke hadde fått båten i stand når de visste at jeg kom for å hente den.

 

Jeg satte fra meg hengeren, kjørte til et rolig sted, drakk litt kaffe og spiste medbrakt nistemat og sovnet. Troppet opp igjen hos forhandler som avtalt kl. 10.00. Da var de i farten med å heise den på hengeren.

 

Jeg benyttet tiden til å kikke litt på båten og den hadde flere sår, skraper og riper i gelcoaten. Ble litt irritert og sa klart fra at dette var for dårlig. De visste at jeg i utgangspunktet var skeptisk til båten som har vært utstilt, det var lovet at båten var tipp topp. Daglig leder kunne ikke annet enn å være enig - sa at han kunne reparere det med gelcoatsparkel, men det ville ta et par timer.

 

Tror blikket mitt sa det meste da, så han var snar til å spørre om jeg kunne godta et avslag på 2000kr. Synes egentlig ikke jeg hadde så mye valg så jeg sa ja.

 

De hjalp meg å stroppe båten på hengeren og jeg fikk overlevert en veske med parpirer. Kikket litt raskt på dem og spurte om det var noe bruksanvisning til kalesjen. Nope, var det noe jeg lurte på så var det bare å ta en telefon til kalesjelevrandøren..... Ja, ja... regner med jeg finner det jeg trenger å vite her på forumet.

 

Båten var på henger, avtale om prisreduksjon var gjort, papirer var overlevert.. da var det bare betalingen igjen. Jeg leverte en bankremisse, men fikk jeg kvittering??? Nei, det måtte jeg spørre spesifikt etter...

 

Vel, spent ny båteier skulle ut å kjøre båt på henger for første gang. Jeg kastet meg ut på E18 og etter noen kilometer gikk det veldig greit. Kjørte over Hardangervidda og bortsett fra noe telehiv var det en nydelig tur. Bare veier og solskinn!

 

Kom hjem i kveld og skal levere båten til Bjordal og Madsen i morgen. De skal ha båten i to uker og da skal de prime, bunsmørre og montere motor.

 

Så hva er min konklusjon etter å ha handlet med NKT-fritid? Joda, de leverte båten til avtalt tid og avtalt pris, men ellers så virker de litt useriøse. Litt sånn "hei hvor det går" og "ting ordner seg" holdning. Alt går greit og det er ingen problemer når jeg snakker med dem på telefonen, men så var altså ikke alt i orden likevel.

Inntrykket av Bjordal og Madsen som skal rigge båten er motsatt. Får håpe inntrykket stemmer. Skal komme tilbake til det seinere.

 

tj

Redigert av tj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer!

 

Det spørs jo selvfølgelig hvor mye "skraper og riper" det var snakk om, men jeg syns vel ikke du oppførte deg som noen spesielt vanskelig kunde... :smiley: De fikk jo solgt "demo-båten" sin til en brukbar pris. Det ble ikke diskutert som noe alternativ å flytte kalesjen over fra "demobåten" og til din nye (eller hadde de kanskje ikke nybåten heller klar?)?

 

- men jeg skjønner godt dilemmaet ditt med at du nå ønsket å få dette overstått (lang tur og lånt henger for anledningen).

 

Ønsker deg en fin båtsesong og håper du blir fornøyd videre!

Redigert av Arvid_A (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Neida, noe vanskelig kunde var jeg absolutt ikke. Har en mistanke om at dette var veldig beregnet fra selger sin side. Men dritt og - jeg fikk båten med meg og alle som har sett den, inkludert de som tok i mot den for å montere motor kan ikke skjønne at det er mulig å få så mye båt til den prisen.

Ferdig montert kalesje, portaporti i eget rom, vask og dusj, kokeapparat fast bensin og vanntank, soldekk og fult putesett til 140.000.

Det kostet meg ca 2000 kr i bensin og tilhengerleie å hente båten

Motoren en e-tech 90 hester koster 95000 ferdig montert og priming/bunnsmøring 8000.

Sum for hele båtdrømmen klar til bruk 245000.

 

tj

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...