Bompe Startet 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2014 Er det enkelt å sy om ett seil som er sydd for rulleforstag til å bruke kroker? Tenker meg att det bare er å slå inn noen maljer og feste kroker, men det er kanskje ikke så enkelt? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Da vi fikk sydd om vår rullegenoa anbefalte de oss å fjerne den "pølsa" man trer inn i rullestaget før innfesting av stagkroker. Husker ikke helt argumentasjonen, men tipper det var for ikke å ødelegge fasongen på seilet og for at det ikke skal komme for langt bakover (selv om dette siste blir en marginal forskyvning bakover). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
SeilSJT Svart 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Kommer litt an på duk og kvalitet på seilet. Og hvor lenge du vil det skal leve. Er det et godt seil som skal leve en stund burde det ligge en forsterkning i tillegg under maljene. Da blir de 4 lag seilduk, forsterkning og to lag fra foilen. Skal dette ikke leve allverden er det mulig du kan droppe dette laget. Foilen må du ha. Ikke ta bort den, men har du en revekompensator, kan den med fordel fjernes. Du må også ta et mål fra feste i halsen til staget. Når du måler hvor langt inn hals hjørnet i seilet er i forhold til stagkrokene må dette matche. Var dette rart/komplisert skrevet, si ifra, så skal jeg dra opp noen tegninger. Mvh. Sverre - Elvstrøm Sails Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 18.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2014 Ja takk. Vi vil gjerne ha tegninger. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
SeilSJT Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 https://baatplassen.no/bildearkiv/53/53228/bilde.jpg Legg halsen flatt, og lag en tenkt linje gjennom stagkrokene. Mål avstand inn til festepunkt. Dette må være tilsvarende avstand fra firstagswire til feste i dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.