Julie III Startet 19.Mars.2014 Del på Facebook Startet 19.Mars.2014 Var å leverte et drev på Lasa i etter jobb i dag, og knipset noen bilder av fremgangen. Blir flott å kunne gå hele veien langs vannet, og endelig er det stygge bygget revet Gatene og torget står også ferdig. Kjente det kriblet i båtmagen der jeg gikk. Ser frem mot ny sesong!! Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Dette blir bra:) bare å begynne vårpussen nå;) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Du har jo begynt den for meg! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Det blir bra! Kanskje det blir tur til son i løpet av sommeren da :-) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Ja det blir supert. Son utnytter strandsonen og fortsetter den maritime stilen, i motsetning til Drøbak som bygger betongplasser Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Fikk båtplass i Sonskilen i dag. Kribler godt nå Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Gratulerer med ny plass! Der vil du sikkert trives Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Blir det mulig å gå langs sjøen forbi fiskeren? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Julie III Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Ja nå kan du snart gå langs vannet fra gjestehavna og hele veien bort til Kiwi-brygga Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Personlig mener jeg at Son har blitt såpass Jålete og unødvendig dyrt de siste årene, at det vel skal litt til for at vi tar de få hundre meterne omvei i år heller og heller overnatter for anker eller bøye ved Bile. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
olews Svart 20.Mars.2014 Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Jeg tror dette er en generasjonegreie, folk som meg over 50 er enig med foregående innlegg at det er jålete og dyrt. Men brukerundersøkelser fra Sverige referert i På Kryss viser at yngre bruker forlenger stadig mer. Stadig høyere krav til fasiliteter i gjestehavnene, gjerne havn i tilknytning til hotell med spa, svømmehall etc, ferskt brød, bakevarer og avis levert på brygga. I middelhavet kan man ofte leie bøyeplass så vi kan beholde endel av sjarmen med det enkle livet. Men der er veldig hyggelig å gå kveldstur langt bryggene så åpning for fotgjengere langs vannet er alltid bra. Et godt eksempel er Holmestrand der man faktisk kan gå på utsiden av fabrikken. Hele vannkanten er åpen. Slik burde det vært alle byer. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
jøran123 Svart 20.Mars.2014 Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Selv om Son har blitt dyrere, så har jeg alltid trivdes der. Det å kunne gå langs hele brygga ser jeg positivt på. Blir det mulig å fortøye der fiskeren holdt til da tro? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 20.Mars.2014 Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Personlig mener jeg at Son har blitt såpass Jålete og unødvendig dyrt de siste årene, at det vel skal litt til for at vi tar de få hundre meterne omvei i år heller og heller overnatter for anker eller bøye ved Bile. Hvittingbukta er også en mulighet - ikke like fint som Bile, men bedre beskyttet - http://www.baatwiki.no/wiki/Hvittingbukta Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Julie III Svart 20.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Nå er det vel strengt tatt ganske jålete å eie en båt i det heletatt Vi er alle forskjellig, og det noen kaller tull eller jåleri, kaller andre evolusjon. Tiden går Men vil vel uansett ikke kalle en ny brygge i gammel stil for jåleri? Eller tenker dere da på andre steder i Son? Har et inntrykk av at gjennomsnittsalderen på baatplassen er forholdshvis høy, og har vel tilgode å høre overtall av de som synes tilbudet i havner begynner å bli FOR bra Det finnes havner, uthavner og båter for enhver smak. Det er noe av det sjarmerende med båtlivet Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 20.Mars.2014 Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Selve gjestehavnen er grei nok etter min mening, men byen har utviklet seg til å bli et sted hvor det er temmelig vanskjelig å finne et sted å få seg et måltid mat uten at det koster skjorta og jakka for noe fisefint og lite. Har vel spist verdens dyreste og tynneste Pizza i Son hvor mesteparten av tilbehøret var frysetørket krydder. Son Kro har fortsatt god mat og selv om de ikke er billig, er det liten vits å gå videre bortover gata for å finne noe annet. Nå skal det sies at jeg er en gammal sullik på 51 som tror han er 38,5 og som trives best på brune pub'r og med junkfood, og da passer Son fiffen dårlig som vertskap. Vi hadde i noen år Grand Prix aften i kjelleren på Son Kro og da var vi gjerne tre-fire båter som var der sammen, men den tradisjonen har vi mistet desverre. (Det skal sies at det ikke var mange som husket hverken sangene eller hvem som vant dagen derpå, men stemningen skal ingen klage på) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
dennrick Svart 20.Mars.2014 Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Syntes det ser ut som om det blir fint i Son Skal ta en tur dit i sommer da jeg har hørt rykter om en restaurant med god mat, samt at det er et koselig sted. Har båtplass i Sandebukta. Det nye bryggeanlegget ser jo perfekt ut som sparkesykling etc med barna:-) Dyrt i Son ? Helt sikkert - det er nok like ille å gå ut og spise i Son som det er å gå ut i Drammen for å spise. Eller i en hvilken som helst annen by i Norge... Det er et ran, og å bli kvitt en båtlapp er lett Kremt.... appropos dyrt: Har dere prøvd dere i inngangsporten i Sjørøverland i Kristiansand med en familie på 5 inklusive kapteinen? Son blir barnemat i forhold Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
tobixen Svart 20.Mars.2014 Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Dyrt i Son ? Helt sikkert - det er nok like ille å gå ut og spise i Son som det er å gå ut i Drammen for å spise. Eller i en hvilken som helst annen by i Norge... Det er et ran, og å bli kvitt en båtlapp er lett Det finnes sikkert mange steder i Drammen hvor man kan få seg en porsjon mat uten å betale båtlapper for det. Vi åt fiskesuppe i Son i fjor sommer. Kelneren sa de hadde barneporsjoner med suppe for 50 kroner - men jeg glemte visst å spesifisere at jeg slo til på akkurat dét tilbudet, da regningen kom måtte jeg punge ut med 150 kroner for hver porsjon med suppe, 750 kroner totalt for to voksne og tre barn! Men suppa var fantastisk god, det skal de ha. En sann nytelse, helt til regninga kom. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Julie III Svart 20.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 (redigert) Jeg spiste burger på McDonalds i år. Trodde menyen kostet 115kr, men fikk regning på 230.... Men så sa jeg ifra, og det viste seg at ekspeditøren hadde gjort en mennesklig feil å slått inn menyen 2 ganger... Og siden jeg sa ifra fikk jeg pengene tilbake slik at jeg ikke trengte å synes det er så dyrt på McDonalds, for det er det jo ikke Litt spydig, men håper du tar den med et smil tobixen Redigert 20.Mars.2014 av Julie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 20.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Synes ikke prisene er så gale iforhold til andre... http://sonkro.no/?page=3 Alt fra rimelige retter, til litt dyrer. Men tror dette er en av få menyer uten en rett over 300. Og for disse prisene, synes jeg de leverer ok mat, enkelte veldi god. Også klinker de til med livemusikk noe vi er glade i om det ikke blir for høyt... Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 20.Mars.2014 Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Hei gutter: Kommer fort opp i en halv båtlapp på Micky D´s med to voksne og 3 barn. Skal man oppgradere fra det til en hyggelig restaurant med 3 barn som ikke liker suppe, så havner man med hamburger og brus fort på en båtlapp - lett Men avsporing (min feil) til tross ift opprinnelig tråd: Vi tar turen til Son ! NB: En båtlapp er er en valuta med verdi på kun 10% av norske kroner Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
RSL Svart 20.Mars.2014 Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Som sagt før. Son Kro har god mat til helt grei restaurantpris, men de andre små stedene bortover den ene gaten har en fisefin meny til ublu priser. Selvfølgelig kan man rive i en middag på en restaurant hver gang man er der, men det å kunne velge noe litt kipere dann og vann ville vært et godt tilskudd. Når Son Kro's restaurantpriser er de billigste i Son, blir det litt feil for meg og jeg har da tatt mitt valg med å ikke ta omveien om Son. Andre som liker best å ligge i organiserte havner må selvfølgelig få lov til å tenke annerledes, men for meg er en boks med "erter, kjøtt og flesk" fra "Trondhjems" for anker ved Bile å foretrekke når vi skal den veien. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Julie III Svart 20.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Cafe Oliven har denne menyen. http://www.cafeoliven.no/ipub/pages/hostens-meny.php Her bryter vi 300 engang, men vil fortsatt si det er varierte, normale og ikke fiffe priser. På Bryggekanten, på Kiwibrygga var det selvsagt ganske rimelg, men der var det mye annet rart også Skriver ikke for å kverrulere RSL, men heller opptatt av hva folk tenker... Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 20.Mars.2014 Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Respekterer det selvsagt. Får jeg en pizza, så er jeg like fornøyd som du er med "Trondhjems". Men den pizzaen er dyr. Og det syntes jeg er synd. Det er dyrt å hygge seg i Norge. Enten det er i Son eller andre steder... Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Nagel Svart 20.Mars.2014 Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Vi var innom Son ifjor sommer. Hyggelige folk på brygga og fin havn (som jeg nå skjønner blir enda bedre). Koselig prat med gutta på havnekontoret- de var båtinteresserte og vennelige og service-innstilte. God pizza på restauranten. Vi tar ganske sikkert turen innom på vei sydover iår. (og til kommentaren om Drøbak- desverre enig- veldig synd at en slik tilgjengelig potensiell perle ikke utnytter potensialet bedre). Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 21.Mars.2014 Del på Facebook Svart 21.Mars.2014 Jeg spiste burger på McDonalds i år. Trodde menyen kostet 115kr, men fikk regning på 230.... Men så sa jeg ifra, og det viste seg at ekspeditøren hadde gjort en mennesklig feil å slått inn menyen 2 ganger... Jeg ville jo ikke lage noen sur stemning, og det slo meg med en gang jeg fikk regningen at barneporsjonene med suppe antageligvis var en del kjipere og mindre enn de suppeporsjonene som vi ble servert. Inntrykket fra spisestedet er symptomatisk med inntrykket vårt fra Son; fruen er svært begeistret og drar gjerne tilbake, jeg synes det er svært dyrt og drar helst ikke tilbake ... ;-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.